äre helt omöjligt att hitta trimchip till den?
405 SRi -90
XU9JAZ
Bosch M1.3/BoschMotronic M1.3S (osäker)
robert306gti wrote:lättaste sättet för dig är att hinka i en MI16 motor. går att få lagligt oxo. skulle inte tro att stefan sundin på KW bruun vägrar. då behöver du bara registreringsbesiktiga bilen. om din bil är i bra skick i övrigt kan det vara värt att få tag på en risig Mi16 å sno delar från som motor osv. sätena är ju lite goare oxo.
edit. risiga MI16 går att få för under 5000.-
Claes B wrote:SRi har identiska bromsar med Mi16.
snillet wrote:Claes B wrote:SRi har identiska bromsar med Mi16.
Som jag utläst det... ALLA 405 med 1.9 eller större som har katalysator har de ventilerade frambromsarna. Finns några äldre utan kat som har oventilerade frambromsar.
Med 1.9 eller större alltså....
Waern wrote:snillet wrote:Claes B wrote:SRi har identiska bromsar med Mi16.
Som jag utläst det... ALLA 405 med 1.9 eller större som har katalysator har de ventilerade frambromsarna. Finns några äldre utan kat som har oventilerade frambromsar.
Min gammla 405 gri kombi -89 1,9 monopoint hade oventilerat fram trummor bak
snillet wrote:Claes B wrote:SRi har identiska bromsar med Mi16.
robert306gti wrote:men å andra sidan kan man ju diskutera om det finns nån mening egentligen om din bil inte är uberfin. kan ju lika gärna köpa MI16 o sälja SRi.