Hunter front montering?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Dante

Hunter front montering?

Post by Dante »

Hejsan,

Det finns x antal 206or med Hunter fronten monterad här på vårat forum. Tänkte bara fråga om ni kan ge synpukter/tips på monteringen? Är den mycket lägre än orginal fronten? Hur gjorde ni med regskylten?

Image

// En blivade Hunterfront ägare :P
206 GTi -01 - Såld

Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Sammy

Post by Sammy »

Den vanligaste fronten på en 20:a plz dont :shock: :wink:

Regskylten brukar sitta på nätet i mitten, eller på läppen, fast det är olagligt, den bygger på mkt mer än original fronten =)
9-3 AERO Maptun Steg 2
Dante

Post by Dante »

Hehe ledsen, fick den billigt av en snubbe på forumet. Gillar den. tyvärr är den helt för vanlig :(
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
finlandia

Post by finlandia »

Det e ju inte precis som man köper en front man tycker är ful bara för ingen annan har den.
Medlem #1292

206 GTI -01
106 Rallye -97 (SÅLD)
Dante

Post by Dante »

Nej precis. Jag gillar fronten och fick den billigt så varför inte :)
Synd att lackeraren tar sån satans tid på sig, mer än en vecka har han haft den nu :?

Men åter till mitt första inlägg, någon måste ju kunna kommentera, jag vet att ni med samma front finns där ute? :o
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
GRÄVMASKIN

Post by GRÄVMASKIN »

jag har satt fast min regplåt ovanför gapet i mitten på listen ovanför lr vad man säger, satte fast den med karrborrband, funkar hur bra som helst, har suttit där i ur o skur......kolla i bildarkivet så ser du vad jag menar
2 fel blir 1 rätt
Peter J

Post by Peter J »

Är det verkligen tillåtet att montera en sån spoiler som ser ut så??
stirrah
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by stirrah »

Den bygger rätt mkt mer neråt än orginal, passformen är bra så det är nog inge problem. regskylten kör du utan ;)
HellGhost

Post by HellGhost »

Dante wrote:Nej precis. Jag gillar fronten och fick den billigt så varför inte :)
Synd att lackeraren tar sån satans tid på sig, mer än en vecka har han haft den nu :?

Men åter till mitt första inlägg, någon måste ju kunna kommentera, jag vet att ni med samma front finns där ute? :o

Så du har inte monterat den innan du lackerat den? Hmmm.. hoppas passformen på just din är bra. Kan variera mycket beronde hur mycket de har använt formen som de ljuter fronten i. Min va helt vind och passa inte speciellt bra å fick plasta om den å göra lite allt möjligt. Skit grejer
va ju iofs inte ens Hunterfront men ändå
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Sammy »

HellGhost wrote:
Dante wrote:Nej precis. Jag gillar fronten och fick den billigt så varför inte :)

Så du har inte monterat den innan du lackerat den? Hmmm.. hoppas passformen på just din är bra. Kan variera mycket beronde hur mycket de har använt formen som de ljuter fronten i. Min va helt vind och passa inte speciellt bra å fick plasta om den å göra lite allt möjligt. Skit grejer
va ju iofs inte ens Hunterfront men ändå

Samma sak med min front, provmontering is the shit, min satt som skit :D
9-3 AERO Maptun Steg 2
Dante

Post by Dante »

Den bygger rätt mkt mer neråt än orginal, passformen är bra så det är nog inga problem.

Hehe får kanske höja bilen igen :roll:

Snubben som jag köpte den av hade provmonterat den på sin 206a och den passade super där, så det ska inte vara nåt problem. Men jag vet att jag egentligen skulle ha behövt provmontera den, dock hann jag inte med det helt enkelt :? Tja man kan ju bara lägga regskylten i rutan så länge :)

Är det verkligen tillåtet att montera en sån spoiler som ser ut så??

:lol: :lol: :lol:
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
Lövva

Post by Lövva »

hunter fronten är lägre än orginal fronten inte svår att montera borra hållen o monteraden inan lack jag sat min reg skylt på nätet vid stora gapet :lol:
Dante

Post by Dante »

Lövva wrote:hunter fronten är lägre än orginal fronten inte svår att montera borra hållen o monteraden inan lack jag sat min reg skylt på nätet vid stora gapet :lol:

Blir inte mycket utrymmer mellan front och väg då med tanke på att bilen är sänkt redan, gäller att hoppas över gatorna med farthinder på :lol:

Ja såg din 206a på Peugeot Trbg och såg att du placera skylten bakom gallret i fronten, såg ut att sitta bra där.
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
Post Reply