Se på bilderna:
Läkage, men vart faan kommer det ifrån?! Mi16 *bilder*
Läkage, men vart faan kommer det ifrån?! Mi16 *bilder*
Det rinner glykol ifrån nånstans på motorn, vart faan kommer det ifrån?! Gärna snabba svar eftersom jag tänkte åka till Kinnekulle med den här bilen
Se på bilderna:

Se på bilderna:
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Morbidio wrote:Farsan tjatar på mig, är kylarcement något att rekommendera som nödlösning?
NEJ, absolut inte eftersom vattenpumpen kommer aldri gatt bli tät av det då det är en roterande skrovelhjul förbunden med axel och det är väl packboxarna i vattenpumpen som läcker.
så nej, ingen ide.
beroende på när du bytte kamrem och spännare sist så är kamremsbyte likabra att ta på samma gång.
205mi16 är överjävligt att byta kammrem i bilen.
Joakim Enoksson wrote:Morbidio wrote:Farsan tjatar på mig, är kylarcement något att rekommendera som nödlösning?
NEJ, absolut inte eftersom vattenpumpen kommer aldri gatt bli tät av det då det är en roterande skrovelhjul förbunden med axel och det är väl packboxarna i vattenpumpen som läcker.
så nej, ingen ide.
beroende på när du bytte kamrem och spännare sist så är kamremsbyte likabra att ta på samma gång.
205mi16 är överjävligt att byta kammrem i bilen.
jag skulle släppa spänningen en áning på min nyrenoverade motor efter att jag lagt i den, satan va trångt det var. ska man dessutom byta vattenpumpen så är det nog lika bra att lyfta hela paketet
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
jag gjorde det utan att lyfta ur motorn,, bara lossa övre motorfästet lite så den kan sänkas ner lite.. så går det att komma åt.. tog 3 timmar allt i allt
//Kiixx
//Kiixx
Medlem # 1708..
Pugge 205 GTI -92 Monte Carlo avställt för vintern
Pugge 405 MI 16 -89 avställt för som TLC
Volvo 850 GLT -92 Till salu
Volvo 855 GLT -94 familjebil
Pugge 205 GTI -92 Monte Carlo avställt för vintern
Pugge 405 MI 16 -89 avställt för som TLC
Volvo 850 GLT -92 Till salu
Volvo 855 GLT -94 familjebil
Lite skojigt... min vattenpump läckte när jag köpte bilen men slutade
, egentligen fullt möjligt om lagringen är ok....tätningen är mekanisk och sådana KAN tätna igen.
Dissikerade en annan kass pump från en XU och fann just att tätningen var mekanisk. Precis som i industripumpar
KVALITET 
Dissikerade en annan kass pump från en XU och fann just att tätningen var mekanisk. Precis som i industripumpar
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Det är lättare att byta kamrem på en 205mi16 än på en 405mi16. Har bytt på bägge och 405:an var faktiskt jävligare.
Säger dock inte att det är lätt på 205:an för trångt är det.
Säger dock inte att det är lätt på 205:an för trångt är det.
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01