Sedan om man väl klippt av pluggen, hur vet man vilken kabel som är +/- på Neonröret? Finns 1 helsvart, 1 svart/vit ju
Klippa sladd mellan Neonrör, Ciggplugg?
Klippa sladd mellan Neonrör, Ciggplugg?
Har skaffat två Neonrör att koppla inne i bilen, dock så är det en ciggplugg i ändarna på dessa. Så kan jag bara klippa av ciggpluggen och sedan koppla det som vanligt eller man pajar hela skiten om man klipper av pluggen?
Sedan om man väl klippt av pluggen, hur vet man vilken kabel som är +/- på Neonröret? Finns 1 helsvart, 1 svart/vit ju
206 GTi -01 - Såld
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Högerstyrt!
Claes B wrote:Plus på ciggpluggen är den lilla pluppen i mitten. Om du dissikerar pluggen så ser du ju vilken ledare det är.
Vet inte hur neonrör är med +/- iofs., är det som vanliga glödlampor spelar det ju ingen som helst roll.
Hmm får nog dissekera pluggen då
Någon som kan hjälpa mig lite med hur man kopplar mha säkringsboxen inne i bilen? Det finns ju lediga platser på säkringslådan. På baksidan av boxen så har du ju 2st "hål" sen på framsidan 1 plats för säkring. Har det någon betydelse vilket hål man kopplar +/- till?
206 GTi -01 - Såld
Högerstyrt!
Högerstyrt!
HellGhost wrote:Dante wrote:Såja allt fixat, Tack för hjälpen
har du några bilder hur du har gjort.
har tänkt att fixa nått själv men vet inte riktigt hur jag ska göra.
Hmm tog inga bilder under arbetets gång, bara på resultatet
För det första så har jag dragit 2st nya kablar från batteriet in i bilen till en switch. Detta är till för mitt undercar LEDkit. Så jag tog helt sonika 2st "stömtjuvar" och skarvade in mig på dessa 2 strömkablar som redan fanns där, så då fixa jag ström till mina nya neonrör på den vägen (givetvis en switch med för on/off till neonrören). Tog liksom båda plus kablarna från Neonrören och tvinna ihop dem i ena änden av en sockerbit och sedan en ensam ny kabel på andra sidan. Likadant med minus.
206 GTi -01 - Såld
Högerstyrt!
Högerstyrt!