206:a ej genom besiktning:(
206:a ej genom besiktning:(
Hallå, besiktigade min peugeot 206 gti häromdagen men gick ej igenom:(
Felet var att det var glapp i Högra länkarmen. eller som dom sade i länkarmslagret.
Måste jag byta hela länkarmen ? eller bara lagret ? kan man köpa endast lagren till bakrelänkarmen.
Är det svårt att byta bakre länkarmen?
MVH
FREDDE
Felet var att det var glapp i Högra länkarmen. eller som dom sade i länkarmslagret.
Måste jag byta hela länkarmen ? eller bara lagret ? kan man köpa endast lagren till bakrelänkarmen.
MVH
FREDDE
Hehe viiiilket ovanligt fel. Har du inte märkt att bilen klonkar eller låter konstigt när du kör på gupp etc? Iallafall så bytar man hela länkarmen, finns att köpa på Biltema (ca 500kr), MECA ( ca 700-800kr) etc.
Om det är lätt att byta vet jag inte.
206 GTi -01 - Såld
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Högerstyrt!
Dante wrote:Hehe viiiilket ovanligt fel. Har du inte märkt att bilen klonkar eller låter konstigt när du kör på gupp etc? Iallafall så bytar man hela länkarmen, finns att köpa på Biltema (ca 500kr), MECA ( ca 700-800kr) etc.
ja han sa att det var första gången han hade varit med om något sådant fel...
nja den enda gångerna det låter är när man svänger grovt och då är det inget klonkande mer åt något ljust pipljud:P
//Fred
Uhu 1sta gången, fast folk kanske fixar det innan bes.? För att framvagns klonk på 206orna pga kassa länkarmsbussningar är väl i särklass det vanligaste felet på en 206a?
Men testa att köra sakta på en kullerstens gata och se om du kan lyssna efter något klonkande, smällande?
Men testa att köra sakta på en kullerstens gata och se om du kan lyssna efter något klonkande, smällande?
206 GTi -01 - Såld
Högerstyrt!
Högerstyrt!
Elithaxor wrote:Jag hade precis samma fel på min bil men hann inte fixa innan besiktningen. Men det enda besiktningsmannen sade var "du har ett glapp här, byt det tills nästa år"! Så de kan vara lite olika bedömningar av samma fel alltså... hmmm
Det kan ju vara olika mycket glapp också..
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Re: 206:a ej genom besiktning:(
Frederic wrote:Hallå, besiktigade min peugeot 206 gti häromdagen men gick ej igenom:(
MVH
FREDDE
Är det fram eller bak vi snackar nu? Om det är bak så blir det väll inte helt billigt.
Projekt billjud 2006
205 GTI -90 CS #129
Medlems Nr. #1111
205 GTI -90 CS #129
Medlems Nr. #1111
whale wrote:Frederic wrote:Hallå, besiktigade min peugeot 206 gti häromdagen men gick ej igenom:(
MVH
FREDDE
Är det fram eller bak vi snackar nu? Om det är bak så blir det väll inte helt billigt.
Fast bak brukar det av någon anledning kallas bärarmar.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
André V wrote:whale wrote:Frederic wrote:Hallå, besiktigade min peugeot 206 gti häromdagen men gick ej igenom:(
MVH
FREDDE
Fast bak brukar det av någon anledning kallas bärarmar.
Eller bärarmar fram och svingarmar bak
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Elithaxor wrote:Jag hade precis samma fel på min bil men hann inte fixa innan besiktningen. Men det enda besiktningsmannen sade var "du har ett glapp här, byt det tills nästa år"! Så de kan vara lite olika bedömningar av samma fel alltså... hmmm
Japp det var bakre länkarmen eller bärarm om man vill kalla det så:)
Elithaxor har du bytat din bakre då ?
mitt glapp är ganska brutalt om man säger så
//Fredde