Oljeläcka?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
ecodrive

Oljeläcka?

Post by ecodrive »

205 XR -91 som läcker olja mellan topp och block, läckaget visar sej på höger sida av blocket, och vid främre hörnet.. Det är bra komp i motorn och den går riktigt bra, kylvätskan försvinner INTE.. Min fråga är om detta är vanligt förekommande och om det kan åtgärdas genom att dra åt toppen ytterligare??? Någon som känner igen symptomen, svara gärna!!!
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Om oljeläckaget är stort så är det byte av toppackning som gäller, är det bara litet och irriterande så är det ju kanske inte så stor idé att göra nåt åt det, är trots allt en rätt gammal bil.
Att dra toppen extra är jag tveksam till att det skulle hjälpa, svårt att veta hur mycket du ska dra med, men det skadar ju inte att försöka. :)
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Richard Gustavsson »

Oljetrycks kanalen går precis i det hörnet, fär att få det bra igen så är det packningsbyte som gäller.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
ecodrive

Post by ecodrive »

Richard Gustavsson wrote:Oljetrycks kanalen går precis i det hörnet, fär att få det bra igen så är det packningsbyte som gäller.

Ecodrive tackar för svar, och byter packning... Ville mest förvissa mej om i fall detta var vanligt på denna motortyp... Har bara varit Peugeot ägare i 4 dagar :)
Post Reply