Peugeot 206 1,4 med ryckig/döende motor
- Andreas Bystedt
Peugeot 206 1,4 med ryckig/döende motor
Min syrras peugeot 206 1,4 har följande beteende
"Den rycker till, nästan stannar upp ngn sekund och så rusar motorn ibland och så kan den stanna mitt i farten."
Har varit innepå peugeot men dom hittade inget, nån här som varit med om liknade fel?
"Den rycker till, nästan stannar upp ngn sekund och så rusar motorn ibland och så kan den stanna mitt i farten."
Har varit innepå peugeot men dom hittade inget, nån här som varit med om liknade fel?
Fd. Medlem nr 527
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Re: Peugeot 206 1,4 med ryckig/döende motor
Andreas Bystedt wrote:Min syrras peugeot 206 1,4 har följande beteende
Jag undrar mest vad det är för Peugeotverkstad som inte klarar av att laga en Peugeot.
Jag har iaf en ursäkt, jag jobbar inte på Peugeot
Skämt åsido, men hur ofta händer det, hela tiden eller bara då och då?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
- Andreas Bystedt
Re: Peugeot 206 1,4 med ryckig/döende motor
TheDagger wrote:
Skämt åsido, men hur ofta händer det, hela tiden eller bara då och då?
Vet inte hur ofta det har hänt, men numera vågar hon inte köra med bilen längre då den har stannat några gånger i trafiken.
Bilen är en tidig modell.-99 kanske. Och den har gått finfint förut. Peugeot "uppgraderade" motorn.Vet inte vad det innebär men det hjälpte inte dock. Felet har ju givetvis inte funnits när man åkt dit med bilen...
Fd. Medlem nr 527
*RIP* Citroen ZX
*RIP* Citroen ZX
Motorn stannar upp för en sekund.
Tjena
Har samma problem med min bil. Till en början märkte jag att den dog för en sekund för att sedan fortsätta utan problem. Men när jag var ute en sväng nyss så tokdog den. Startade direkt för att sedan dö igen. Upprepade gånger.
Plockade ut bilen i början av sommaren så en -07 med 1,4l motor.
Någon med liknande problem som har en lösning på det?
Får se vad Peugeot folket säger imorgon.
Har samma problem med min bil. Till en början märkte jag att den dog för en sekund för att sedan fortsätta utan problem. Men när jag var ute en sväng nyss så tokdog den. Startade direkt för att sedan dö igen. Upprepade gånger.
Re: Motorn stannar upp för en sekund.
K.I.D wrote:Tjena
Glömde säga att det är en 206.
Ha det
det är väl en TU-maskin som sitter i den?
i så fall är det nog samma maskin eller iaf har likheter med den TU-maskin jag hade i min 106 xt vinterbil..
den betede sig exakt likadant, kunde rusa av sig själv, kunde smårycka, o kunde dö mitt i farten utan förvarning..
hos den var det iaf tändmodulen som spökade, efter att jag bytte den så gick den helt felfritt.
så prova den... om det är samma motor så finns tändmodulen att köpa på biltema för 129:-, dock är den inte listad som tändmodul för peugeot utan till citroen/ford
i så fall är det nog samma maskin eller iaf har likheter med den TU-maskin jag hade i min 106 xt vinterbil..
den betede sig exakt likadant, kunde rusa av sig själv, kunde smårycka, o kunde dö mitt i farten utan förvarning..
hos den var det iaf tändmodulen som spökade, efter att jag bytte den så gick den helt felfritt.
så prova den... om det är samma motor så finns tändmodulen att köpa på biltema för 129:-, dock är den inte listad som tändmodul för peugeot utan till citroen/ford