Såhär dagarna före besiktning så har det varit en del fix. Men något som kanske inte var så viktigt för besiktningen är att jag har ställt om tändningen och förgasaren så den går bättre (mjukare, låter bättre). I samband med det så har motorlampan (K) börjat lysa konstant utan att slockna. Har haft i sär alla kontakter, sprayat kontaktspray, provat med annan lambdasond och så. Bilfan går ju underbart men lampan lyser.
Nån som vet vad som kan vara fel?
Och kommer den gå igenom besiktningen trots att lampan lyser? Jag menar den går ju som en klocka.
Bilen är en 205 xs.
Tacksam för svar
*fixat* Motorlampan lyser hela tiden. Bes. sa inget! *fixat*
-
Kattmonster
*fixat* Motorlampan lyser hela tiden. Bes. sa inget! *fixat*
Last edited by Kattmonster on Fri Oct 27, 2006 16:05, edited 2 times in total.
- PlutoOrjan
tveksamt...
Ett lite meningslöst inlägg då jag inte är 100% säker...
Klart tveksamt om den går igenom.
Den bör inte gå igenom eftersom lampan indikerer fel i avgasreningen, vilket dom brukar vara stenhårda på.
Det som kan vara räddningen är om alla avgasvärden är ok, men lampan envisas, men generellt så fäller dom vid lysande motorlampa.
Mvh ö.
Klart tveksamt om den går igenom.
Den bör inte gå igenom eftersom lampan indikerer fel i avgasreningen, vilket dom brukar vara stenhårda på.
Det som kan vara räddningen är om alla avgasvärden är ok, men lampan envisas, men generellt så fäller dom vid lysande motorlampa.
Mvh ö.
** Peugeot 307 SW 2005
Uppdaterad med 7" pekskärm
med GPS & backkamera.
Xenonkonverterat hel/halvljus.
Egenmonterad, avtagbar Kovil-Krok.
** Peugeot 307 XS 2006 Faceliftad
Uppdaterad med 7" pekskärm med GPS &
backkamera. Baslåda under förarstolen &
nya högtalare runt om.
Xenonkonverterat halv/helljus.
Eftermonterad Backspegel med
autoavbländning.
med GPS & backkamera.
nya högtalare runt om.
autoavbländning.
-
Barris Lombardo
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

När ABS:en inte fungerade på min gamla Mitsubishi kopplade verkstan om lampan så den fick samma ström som ladd-lampan. Gick klockrent igenom besiktningen... 
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
-
Kattmonster
- PlutoOrjan
Dr. Mabuse wrote:När ABS:en inte fungerade på min gamla Mitsubishi kopplade verkstan om lampan så den fick samma ström som ladd-lampan. Gick klockrent igenom besiktningen...
ja det var ju en seriös verkstad... inte....
\Ö.
** Peugeot 307 SW 2005
med GPS & backkamera.
nya högtalare runt om.
autoavbländning.
med GPS & backkamera.
nya högtalare runt om.
autoavbländning.
-
Kattmonster
Var på besiktningen nu för en stund sen! Han kommenterade inte ens att lampan lös!
"miljön var bra, bromsar var bra" Däremot var ena strålkastaren för hög o så fick man visst inte ha ljus ljus toning på rutorna i fram! Jävligt märkligt för det vart ju godkänt förra gången. För det har väl inte kommit nån ny regel för det det senaste året? Kanske har besiktningsgubbarna olika åsikter????!!!!!
Iaf, gött att det itne var några allvarliga fel!
Fick t o m K lampan att slockna när jag höll på o skruva med tomgången just före bes.. men den ville dö när man drog på! Så fick ju ändra tebax o köra med K lampan lysande! Men nu vet jag ju att det är fel där nånstans. Får ta mig en titt när tid ges.
Iaf, gött att det itne var några allvarliga fel!
Fick t o m K lampan att slockna när jag höll på o skruva med tomgången just före bes.. men den ville dö när man drog på! Så fick ju ändra tebax o köra med K lampan lysande! Men nu vet jag ju att det är fel där nånstans. Får ta mig en titt när tid ges.
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

PlutoOrjan wrote:Dr. Mabuse wrote:När ABS:en inte fungerade på min gamla Mitsubishi kopplade verkstan om lampan så den fick samma ström som ladd-lampan. Gick klockrent igenom besiktningen...
ja det var ju en seriös verkstad... inte....
\Ö.
Det var jag som bad dem göra det, de gjorde det inte på eget bevåg, och de informerade mig om riskerna med ingreppet.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"