206 RC -04 Frågor

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
LfD

206 RC -04 Frågor

Post by LfD »

Hej Hej Alla!

Gick och köpte mig en trevlig liten "pendlarbil"..

Har dock några frågor:

1. Hur många nycklar skall medfölja denna bil? (Fick med två; en med "fjärrkontroll" samt en utan, känns som en saknas) Hur löser jag detta bäst. Verkar som förra ägaren bara fick med två.

2. Saknas domkraft samt relaterade verktyg, de som sitter på baggageluckans förarsida. Var köper jag dessa billigt?

3. Vilket däcktryck skall det vara i originaldäcken?

4. Var köper man fräsiga/billiga aluvinterfälgar?

5. Det är en 2004 producerad månad 10. Ägaren påstod att det var den sk. B-karrosen med uppdaterad elektronik, hur vet jag det?

6. Den har gått ca 4200 och är i fantastiskt skick, fick den för 109.000 ink. vinterdäck och mattor, har jag gjort ett klipp?

För övrigt går den som ett troll. Har lite svårt att göra en snabb växling från 2:a till 3:a utan att det slår till i växellådan, några tips?

Tack för ett cleant och välhållet forum. :D
André V

Post by André V »

1. Du har fått rätt antal nycklar och av rätt typ.

2. Domkraft finns ingen eftersom man inte får nåt reservhjul heller, endast "däck på burk".

3. Står på ett klistermärke på B-stolpen, syns om man öppnar förardörren.

6. Låter som ett bra köp! :)

Peugeot-växellådorna är ofta lite kinkiga. Att göra snabba växlingar kan vara ett problem, men får anses som normalt (tyvärr).
Last edited by André V on Thu Nov 02, 2006 23:13, edited 1 time in total.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Dante

Post by Dante »

Välkommen :) Och stort Grattis!

1. Fick också endast 2 nycklar till min, dock är det en GTi-01a.

2. Testa Peugeot? Annars Biltema kanske har liknande?

3. Står på lappen som sitter i dörr ramen på förarsidan, B-stolpen.

4. Vet ingen specifik butik som är bra, men www.gummihuset.se verkar ha vettiga priser.

5. Vart nåt snack om uppdaterad elektronik i nån tråd. :?

6. Låter som ett riktigt bra pris. :thumbup:

Peugeots lådor är väl inte deras starkaste sida som Andre V sa. :D Du får träna på att släppa upp kopplingen mjuk, dunkar till i min låda med om jag är för snabb. :oops:
206 GTi -01 - Såld

Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
LfD

Post by LfD »

Tackar för de snabba svaren!
Det jag tycker är konstigt med just endast en "fjärrkotrollsnyckel" är om den går sönder, respektive om någon skall hämta bilen med extranyckeln?

Tack än en gång.
Min Pug gör hundra i tvåan, växellådan fungerar bäst i anslutning till varvstoppet och plomberna trillar ut varje gång jag kör över ett dike, min mamma tyckte sätet kramades "lite" och den svänger som en pansarvagn. RC -4-ever

Allt blir vad man gör det till..
André V

Post by André V »

LfD wrote:Tackar för de snabba svaren!
Det jag tycker är konstigt med just endast en "fjärrkotrollsnyckel" är om den går sönder, respektive om någon skall hämta bilen med extranyckeln?

Tack än en gång.

Du får så vackert pynta för en extra fjärrnyckel om du nu vill ha en till. ;) Bägge nycklarna är annars identiska (innehåller startspärr-chip). Även om man låst bilen med fjärren går det ju utmärkt att öppna den på klassiskt manér via dörrlåset. ;)
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
LfD

Post by LfD »

André V wrote:
LfD wrote:Tackar för de snabba svaren!

Tack än en gång.

Du får så vackert pynta för en extra fjärrnyckel om du nu vill ha en till. ;) Bägge nycklarna är annars identiska (innehåller startspärr-chip). Även om man låst bilen med fjärren går det ju utmärkt att öppna den på klassiskt manér via dörrlåset. ;)

Ahh. Misstänkte det. :roll:
Min Pug gör hundra i tvåan, växellådan fungerar bäst i anslutning till varvstoppet och plomberna trillar ut varje gång jag kör över ett dike, min mamma tyckte sätet kramades "lite" och den svänger som en pansarvagn. RC -4-ever

Luuk

Re: 206 RC -04 Frågor

Post by Luuk »

LfD wrote:Hej Hej Alla!

Har dock några frågor:

1. Hur många nycklar skall medfölja denna bil? (Fick med två; en med "fjärrkontroll" samt en utan, känns som en saknas) Hur löser jag detta bäst. Verkar som förra ägaren bara fick med två.

2. Saknas domkraft samt relaterade verktyg, de som sitter på baggageluckans förarsida. Var köper jag dessa billigt?

5. Det är en 2004 producerad månad 10. Ägaren påstod att det var den sk. B-karrosen med uppdaterad elektronik, hur vet jag det?

6. Den har gått ca 4200 och är i fantastiskt skick, fick den för 109.000 ink. vinterdäck och mattor, har jag gjort ett klipp?

För övrigt går den som ett troll. Har lite svårt att göra en snabb växling från 2:a till 3:a utan att det slår till i växellådan, några tips?

1. som sagt rätt antal nycklar och av rätt typ

2. DOMKRAFT samt "Mutter pinne" medföljer orginal... finns antagligen hoss peugeot... medföljer oxå en sats med två burkar punka lagning i en liten svart frigolit låda och båda (domkraften i etui och punkasatsen) sitter spännda på vänster sida i bagage utrymmet orginal.

3. Däcktrycket skall vara 2.4 fram 2.4 bak om du kör challenger med pirelli p7000 däck... (orginal) vid full last 3.2 i bak.

4. Själv kör jag svarta plåtfälgar på vintern de e BALLT! :D kolla alternativt hoss t.ex. www.gummihuset.se

5. Min är producerad samma månad om det inte var typ nån efter dig ett kännetäcken som jag märk är bland annat att batteriet är inkappslat i ett tygliknande omslag... (istället för plast) tutan sitter inte längre presis centrerad bakom/över motorn utan är flyttad..... (vart vet jag inte) :) kan kolla på mina bilder på garaget och gemföra.....:P

6. Du har nog gjort ett bra köp skulle jag tro...

7. Du har valt heeeelt rätt bil 8)
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
LfD

Re: 206 RC -04 Frågor

Post by LfD »

Gott. Tackar! Misstänker dock att jag inte har något tygomslag på mitt batteri =/

Luuk wrote:
LfD wrote:Hej Hej Alla!

Har dock några frågor:

1. som sagt rätt antal nycklar och av rätt typ

2. DOMKRAFT samt "Mutter pinne" medföljer orginal... finns antagligen hoss peugeot... medföljer oxå en sats med två burkar punka lagning i en liten svart frigolit låda och båda (domkraften i etui och punkasatsen) sitter spännda på vänster sida i bagage utrymmet orginal.

3. Däcktrycket skall vara 2.4 fram 2.4 bak om du kör challenger med pirelli p7000 däck... (orginal) vid full last 3.2 i bak.

4. Själv kör jag svarta plåtfälgar på vintern de e BALLT! :D kolla alternativt hoss t.ex. www.gummihuset.se

5. Min är producerad samma månad om det inte var typ nån efter dig ett kännetäcken som jag märk är bland annat att batteriet är inkappslat i ett tygliknande omslag... (istället för plast) tutan sitter inte längre presis centrerad bakom/över motorn utan är flyttad..... (vart vet jag inte) :) kan kolla på mina bilder på garaget och gemföra.....:P

6. Du har nog gjort ett bra köp skulle jag tro...

7. Du har valt heeeelt rätt bil 8)

Post Reply