Lågnivåutgång på orginalstereo

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Norman

Post by Norman »

En annan sak.
Köper du iso-adapter och kopplar högtalarkablage och hög->låg filtret framme vid huvudenhet så är bilen föreberedd för byte till stereo med RCA-utgångar. Ta bara ut högnivå filtrena och koppla in rca-kablaget i stereo.

Köp gärna till SONY adapter för rattfjär och display :) (kostar ca 1000kr + sony-stereo)
Medlem: #1438

206 GTI [SILVER]
med Farbror blå i hälarna!

Hostar eran bilsajt/projekt/webbsida till självkostnadspris! Kontakta mig för info!
HellGhost

Post by HellGhost »

Vet inte om jag skulle köpa det steget från DanMobility du kollade på. Vad jag vet har de väl inte världens bästa grejer där.

Kom ihåg att kolla RMS watt och inte det andra som står!
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
Senior

Post by PelleW »

Åh vad alla hakar upp sig på watt... Kvalitet på steg och känslighet på högtalare är mycket viktigare.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
dado

Post by dado »

PelleW wrote:Åh vad alla hakar upp sig på watt... Kvalitet på steg och känslighet på högtalare är mycket viktigare.

Instämmer. Såg leksaken på dan mobility. Mitt råd: slösa inte pengarna på skit.
Vive la république!
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

Hur ska jag veta vad som är bra då?:S
Kör: Golf V6 4-Motion -02

Körde: 206 GTi -00

Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
dado

Post by dado »

Micke_GTi wrote:Hur ska jag veta vad som är bra då?:S

För det första strunta i Watt tal. Finns massvis med oseriösa tillverkare som anger fantasital som man aldrig kan komma upp till.

Hört talas om DLS? Kika här www.dls.se Jag lovar dig att 100 W på förstärkarna som de tillverkar motsvarar minst 1000W på leksaken från danmobility. + att ljudåtergivningen är i helt annan klass.

De har även fina aktiva basar (baslåda med inbyggd förstärkare) som är enklare att koppla in.
Vive la république!
Norman

Post by Norman »

Hehe.. saxxat ur mail en kompis som importerade bildelar från kina fick:

"What watt number do you want us to print on the item?"

De anger alltså fantasinummer på begäran när de producerar i fabrik och märker med importörens egna namn och grejer.
Medlem: #1438

206 GTI [SILVER]
med Farbror blå i hälarna!

Hostar eran bilsajt/projekt/webbsida till självkostnadspris! Kontakta mig för info!
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

dado wrote:
Micke_GTi wrote:Hur ska jag veta vad som är bra då?:S

För det första strunta i Watt tal. Finns massvis med oseriösa tillverkare som anger fantasital som man aldrig kan komma upp till.

Hört talas om DLS? Kika här www.dls.se Jag lovar dig att 100 W på förstärkarna som de tillverkar motsvarar minst 1000W på leksaken från danmobility. + att ljudåtergivningen är i helt annan klass.

De har även fina aktiva basar (baslåda med inbyggd förstärkare) som är enklare att koppla in.

Men nu är det så att min kompis som bygger ljud.. (har för nuvarande 5000watt i bilen) nästan allt är köpt från danmobility, han ställer upp i tävlingar och allt med sitt ljud. Han har själv det steget jag har kollat på och den baslådan.

dado

Post by dado »

Micke_GTi wrote:Men nu är det så att min kompis som bygger ljud.. (har för nuvarande 5000watt i bilen) nästan allt är köpt från danmobility, han ställer upp i tävlingar och allt med sitt ljud. Han har själv det steget jag har kollat på och den baslådan.

Tycker du att den låter bra så är det bara att slå till (det är ju det som är det viktigaste). Jag är däremot ytterst skeptisk till din kompis uppgivna watt-tal.

Kikade snabt på danmobility sidan och såg inte en grej som verkar vara vettig. De säljer 5 meter långa strömkablar som ska försörja slutsteg som slukar 3000W t ex och som är 21mm^2. Många med mig anser nog att man måste vara trolleriexpert för att klara detta. (jag har 35mm^2 strömkabel och slutsteg som nominellt inte ens drar 400W RMS).
Vive la république!
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

dado wrote:
Micke_GTi wrote:Men nu är det så att min kompis som bygger ljud.. (har för nuvarande 5000watt i bilen) nästan allt är köpt från danmobility, han ställer upp i tävlingar och allt med sitt ljud. Han har själv det steget jag har kollat på och den baslådan.

Tycker du att den låter bra så är det bara att slå till (det är ju det som är det viktigaste). Jag är däremot ytterst skeptisk till din kompis uppgivna watt-tal.

Kikade snabt på danmobility sidan och såg inte en grej som verkar vara vettig. De säljer 5 meter långa strömkablar som ska försörja slutsteg som slukar 3000W t ex och som är 21mm^2. Många med mig anser nog att man måste vara trolleriexpert för att klara detta. (jag har 35mm^2 strömkabel och slutsteg som nominellt inte ens drar 400W RMS).

ja, jag tyckte samma sak som er första gången jag såg sidan.. men efter att jag har hört den basen i en av hans lådor så var jag inte så tveksam längre. Får se om det blir från danmobility.. kanske blir totalljud istället.. det ligger här i stan också. har kollat på en bas som ger ifrån sig 600 watt som kostar 2000.. kan det vara vettigt? ni ser säkert vilken jag menar.. men neon inuti o plexiglas. ( www.totalljud.se)

dado

Post by dado »

Micke_GTi wrote:ja, jag tyckte samma sak som er första gången jag såg sidan.. men efter att jag har hört den basen i en av hans lådor så var jag inte så tveksam längre. Får se om det blir från danmobility.. kanske blir totalljud istället.. det ligger här i stan också. har kollat på en bas som ger ifrån sig 600 watt som kostar 2000.. kan det vara vettigt? ni ser säkert vilken jag menar.. men neon inuti o plexiglas. ( www.totalljud.se)

Ser flashig ut om man nu tycker det är viktigt, men vad har tjejen på bilden med lådan att göra? Nej, det ser bara billigt ut...

Image
Vive la république!
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

dado wrote:
Ser flashig ut om man nu tycker det är viktigt, men vad har tjejen på bilden med lådan att göra? Nej, det ser bara billigt ut...

Image

Hehe, ändå tänkt o lägga in lite neon-ljus i bagaget, kanske lite vid pedalerna och vid fötterna på passagerarsätet också. Bilden med tjejen är ju bara en klisterlapp, så den kan man ta bort :P Men är själva basen bra? vill inte ha en för stor bas, och jag vill inte lägga ut över 3500 på baslåda och slutsteg. Förslag?

dado

Post by dado »

Förslag (bra pris just nú): DLS ASB308 hos http://nardik.se/

Det här är en aktiv bas, dvs har inbyggd förstärkare. Observera att 180W hos DLS motsvarar ett antal 1000W hos danmobility :mrgreen:
Vive la république!
Post Reply