Bromsverkan!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Jonas Tygesen

Bromsverkan!

Post by Jonas Tygesen »

Har ojämn bromsverkan bak! Hur löser jag detta? Har bytt belägg och skivorna är okej!
Namn: Jonas Tygesén Bil: Xsara VTS Rally Medlems nr: 1421
Loffas

Post by Loffas »

renovera oken eller har dina reduceringsventiler (den ena) blivit dålig o släpper inte igenom nån bromsvätska
Jonas Tygesen

Post by Jonas Tygesen »

Men jag tycker liksom inte det ska kunna hända när bilen har gått 10000mil och är tant körd!
Macleod

Post by Macleod »

Det är väl nästan då det är störst risk för det? Tanter motorbromsar hellre och använder mycket sällan bromsarna och trycker aldrig till så att allting lossnar. Då fastnar ju allting och det börjar krångla. Det är inte alltid bra med tantkörda bilar.

detta är bara min åsikt, jag brukar i alla fall "motionera" mina bromsar lite så att de inte självdör. Nu behöver ju detta inte vara helt självklart för din del...
nevyn

Post by nevyn »

morsans bromsar pajade efter ett halvår när jag sålde bilen till henne... bromsarna bak rostade ihop.. hon ska f*n ha trumbromsar bak!!!
Jocke W

Post by Jocke W »

Det låter nog som lite byte av bromsreducerings ventiler behövs..500 spänn styck på peugeot...och dom är dom ända som har dom
205 S16, Som kommer ut ur garaget sommarn 2004 ;)
Freddan

Post by Freddan »

Jocke W wrote:Det låter nog som lite byte av bromsreducerings ventiler behövs..500 spänn styck på peugeot...och dom är dom ända som har dom

Nja, finns billigare från England men med frakt så kanske de blir lika dyrt om inte dyrare...
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Amar

Post by Amar »

som macleod säger: risken är större att det kärvar ihop om bilen blivit kärringkörd,
gansak vanligt att det kärvar ihop bak på skivbromsar när bilen körs snällt... varje gång jag lånar farsans v70 så är skivorna bak rostiga.. när han får tillbaka den så är de nysvarvade ;)

mina skivor är aldrig rostiga ;)
sunkan

Post by sunkan »

har varit med om samma sak
det var reducerings ventilen
Jonas Tygesen

Post by Jonas Tygesen »

borde gå att köpa på någon skrot eller?
Amar

Post by Amar »

jo, men köper du på skrot så et du inte i vilket skick de är heller.. o de är rätt krångliga att få loss o kan gå sönder om man inte är försiktig..
XzTrAz

Post by XzTrAz »

Hade samma problem.. men renoverade oken ibak.. dom var rejält grisiga. + att handbromsarmen hade rostat fast på båda. :)
efter att ha fixad det o luftat bromsarna ordentligt tog det bra igen.. fick dock byta lite belägg o skivor o sånt. sen testade jag även att spänna upp min lastutjämningsventil en aning så den tror den är mer lastad bak än den egentligen ärn.. det var kul.. kunde man få bredsladd på bilen. :)

Renovera bromsoken var lite klurigt faktiskt.. fick slipa till div specialtänger för o får ut/i allt
//Michael Thonfors

405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}

Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonas Tygesen

Post by Jonas Tygesen »

Felet är åtgärdat! Det var ventilen som var fel!
Post Reply