Bromsverkan!
- Jonas Tygesen
Bromsverkan!
Har ojämn bromsverkan bak! Hur löser jag detta? Har bytt belägg och skivorna är okej!
Namn: Jonas Tygesén Bil: Xsara VTS Rally Medlems nr: 1421
- Jonas Tygesen
Det är väl nästan då det är störst risk för det? Tanter motorbromsar hellre och använder mycket sällan bromsarna och trycker aldrig till så att allting lossnar. Då fastnar ju allting och det börjar krångla. Det är inte alltid bra med tantkörda bilar.
detta är bara min åsikt, jag brukar i alla fall "motionera" mina bromsar lite så att de inte självdör. Nu behöver ju detta inte vara helt självklart för din del...
detta är bara min åsikt, jag brukar i alla fall "motionera" mina bromsar lite så att de inte självdör. Nu behöver ju detta inte vara helt självklart för din del...
som macleod säger: risken är större att det kärvar ihop om bilen blivit kärringkörd,
gansak vanligt att det kärvar ihop bak på skivbromsar när bilen körs snällt... varje gång jag lånar farsans v70 så är skivorna bak rostiga.. när han får tillbaka den så är de nysvarvade
mina skivor är aldrig rostiga
gansak vanligt att det kärvar ihop bak på skivbromsar när bilen körs snällt... varje gång jag lånar farsans v70 så är skivorna bak rostiga.. när han får tillbaka den så är de nysvarvade
mina skivor är aldrig rostiga
- Jonas Tygesen
Hade samma problem.. men renoverade oken ibak.. dom var rejält grisiga. + att handbromsarmen hade rostat fast på båda.
efter att ha fixad det o luftat bromsarna ordentligt tog det bra igen.. fick dock byta lite belägg o skivor o sånt. sen testade jag även att spänna upp min lastutjämningsventil en aning så den tror den är mer lastad bak än den egentligen ärn.. det var kul.. kunde man få bredsladd på bilen.
Renovera bromsoken var lite klurigt faktiskt.. fick slipa till div specialtänger för o får ut/i allt
efter att ha fixad det o luftat bromsarna ordentligt tog det bra igen.. fick dock byta lite belägg o skivor o sånt. sen testade jag även att spänna upp min lastutjämningsventil en aning så den tror den är mer lastad bak än den egentligen ärn.. det var kul.. kunde man få bredsladd på bilen.
Renovera bromsoken var lite klurigt faktiskt.. fick slipa till div specialtänger för o får ut/i allt
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jonas Tygesen