Torkarblad från Biltema
Torkarblad från Biltema
Nån som provat dom nya "Flata bladen"??
Har läst mycket gott om dom på andra forum...
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=118034
Göran 406 2.0 kombi -03 silverline
- Peter Igelhammar
- Crew

Då kan man köpa annat märke för samma pengar. Alla biltemas vanliga e iallfall oftast skit. Men jag e nyfiken på dem.
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
www.igelhammar.se
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Re: Torkarblad från Biltema
Gurraj wrote:Nån som provat dom nya "Flata bladen"??
De sitter på min 306a och fungerar utmärkt! Jobbar på som satan, klart bättre än de som sitter på päronens 9-3SC. Fast det kanske är tack vare den fina originalprodukten i form av en Peugeot?
Hade tänkt köpa något halvbra när jag ändå var i närheten av Biltema och sedan köpa bättre till våren, men testade dessa istället och det blev som det blev. Bra.
Kör trois cent six xsi
1hk/9kg är roligt och mindre obra för miljön
1hk/9kg är roligt och mindre obra för miljön
Re: Torkarblad från Biltema
Gurraj wrote:Nån som provat dom nya "Flata bladen"??
Funkar kanon, livslängden vet jag inte än dock....
Svärfar kör en VW Caravelle som taxi, den har tydligen sådana blad som standard och han är extremt förtjust i dom.
Själv har jag mest märkt att de ligger bättre an mot rutan i hög fart.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Jag vill också testa. Snygga är de i alla fall.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Har tetstat de "största" märkenas olika varianter av platta blad. Vad jag kan erfara så är det endast EN som funkar perfekt. Jag kör med singeltork på en 205:a och det beyter att ett så pass långt blad måste få ett jämt tryck över hela bladet. Men ser fästet ut som på bland annat Biltema, Bosch och Valeo så får man en del av bladet som inte blir så följsamt. Detta i sin tur gör att det tar lite sämre i mitten och du kommer märka det när det är tex snömodd och kallt ute. Enligt min mening så är det bara Trico Innovision som fungerar felfritt. Dom har patent med en lösning som gör att hela bladet är rörligt. Har kört med det nu i snart ett år och det fungerar lika bra nu som när det var nytt.
http://www.tricoproducts.com/replacemen ... aspx?ID=21
http://www.tricoproducts.com/replacemen ... aspx?ID=21
Last edited by Kordon on Tue Sep 28, 2010 20:50, edited 1 time in total.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996

och det köper du var?
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
www.igelhammar.se
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Peter Igelhammar wrote:och det köper du var?
Är oftast beställningsvara, men finns ju att få tag i hos alla som säljer Tricoblad.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon

Gurraj wrote:Då får jag nog åka in och prova ett par såna... Tycker för övrigt att det är väldigt knöligt att byta blad, iaf på 406...
Deras produkt "Rain Off" (Rainexkopia) funkar ganska bra den med, inte fel att kombinera med de nya torkarbladen. Använt dem i tre veckor nu, livslängden ska bli intressant att utröna.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Kordon wrote:snillet wrote:Trico är alla kategorier de BÄSTA torkarbladen vad jag erfarit.... Mekonomen för dem.
Jo, i alla fall på platta blad. Deras lösning med att hela bladet kan röra sig fritt är helt överlägset!
vad kostar dom ungefär?
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Mando wrote:Kordon wrote:snillet wrote:Trico är alla kategorier de BÄSTA torkarbladen vad jag erfarit.... Mekonomen för dem.
Jo, i alla fall på platta blad. Deras lösning med att hela bladet kan röra sig fritt är helt överlägset!
vad kostar dom ungefär?
Beror ju självklart på vilken längd. Men jag köpte ett 22" (550mm) och det var bra mycket bättre pris än konkurenternas!
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
"Köpte Biltemas Flatblades idag. Monteringen var inget som helst problem, för in fästet i kroken på torkararmen och vinkla torkarbladet tills du hör ett "klick".
Förövrigt så vet jag ej hållbarheten men det märks nog snart... Betydligt billigare och snyggare än VALEO. Provade dessa förra hösten/vintern och var inte nöjd alls, en vecka med minusgrader sen sprack de i tre delar . Och nej, de var inte fastfrusna på vindrutan..."
"Monterade mina Biltema flatblade igår. Fick testa dom i regnet idag, funkar kanonbra. Än så länge iallafall"
"Köpte mig ett par av Biltemas flatblades igår till min 850, monterade dom idag och är kanon nöjd med resultatet. Kostade bara 89:-/st"
Bilder: http://hem.bredband.net/gvendel/flatblades.htm
Citat:
"Köpte Biltemas Flatblades idag. Monteringen var inget som helst problem, för in fästet i kroken på torkararmen och vinkla torkarbladet tills du hör ett "klick".
Förövrigt så vet jag ej hållbarheten men det märks nog snart... Betydligt billigare och snyggare än VALEO. Provade dessa förra hösten/vintern och var inte nöjd alls, en vecka med minusgrader sen sprack de i tre delar . Och nej, de var inte fastfrusna på vindrutan..."
"Monterade mina Biltema flatblade igår. Fick testa dom i regnet idag, funkar kanonbra. Än så länge iallafall"
"Köpte mig ett par av Biltemas flatblades igår till min 850, monterade dom idag och är kanon nöjd med resultatet. Kostade bara 89:-/st"
Bilder: http://hem.bredband.net/gvendel/flatblades.htm
Göran 406 2.0 kombi -03 silverline
Lyfter denna tråd istället för att starta ny.
De här flata torkarna på biltema finns ju tydligen bara i storlekarna 18-24 tum, medan bladen på 206an original är 16 resp. 26 tum.
Är originalstorlekarna de enda som går att använda eller kan man gå upp/ner ett par tum och ändå ha bra fungerande torkare(dvs de där med flata blad) som inte tar i nånstans?
De här flata torkarna på biltema finns ju tydligen bara i storlekarna 18-24 tum, medan bladen på 206an original är 16 resp. 26 tum.
Är originalstorlekarna de enda som går att använda eller kan man gå upp/ner ett par tum och ändå ha bra fungerande torkare(dvs de där med flata blad) som inte tar i nånstans?