Har än idag inte sett nån motor som, trots hög oljeförbrukning genom ventiltätningarna, har haft brända/otäta ventiler på grund av det.
Jag hävdar att oljeläckage genom ventiltätningarna inte på nåt sätt kan leda till att ventilerna blir otäta.
Att ventiler bärnner eller på annat sätt tätar dåligt beror på för dåligt ventilspel, tröga hydrauliska tryckare/lyftare eller att sotavlagringar sätter sig på tätningsytan av ventilen.
Väldigt hög HC...Uppdaterat, HC 99 nu!!!
Jag hade problem med just HC-halten på min gamla pugg, bytte luftfilter och bytte olja samt hällde i massa e85...
Då gick värdet från 389 ner till 45 på tomgång. och vid gas så gick det ner från 98 till ~12-15
Då gick värdet från 389 ner till 45 på tomgång. och vid gas så gick det ner från 98 till ~12-15
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:Jag hade problem med just HC-halten på min gamla pugg, bytte luftfilter och bytte olja samt hällde i massa e85...
får hoppas att det gäller mig också....
Har köpt Biltema oljan idag, ska byta till helgen
Jag väntar med ombesiktningen tills sista dagarna, dvs precis innan jul
Mvh
Niklas
BMW 530
Porsche 944 Turbo
Niklas
BMW 530
Porsche 944 Turbo