Dra kablar till stereo i 307:a, ta bort handsfacket eller?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
nobba

Post by nobba »

Precis var drog du den? Funderar på att det kanske är snyggast att dra ut dem i samma höjd som där de andra kablarna går och surra fast i den gummislangen och vidare in i dörrsidan? Eller lyckades du mippla den ut och in genom samma "hål" som gummislangen? Isf är ju det det bästa.
dado

Post by dado »

Det går även att köra kabeln genom gummislangen. Har du mycket tålamod så är det klart bäst lösning.

Lite tipps (på holländska men man det går att förstå vadet det går ut på): http://www.407forum.nl/~peugeotdata/dat ... rdeur1.htm
Vive la république!
nobba

Post by nobba »

Nu är allt äntligen på plats och det blev riktigt härligt ljud. Värt varenda krona och timme. Jag lyckades dra kablarna genom gummislangen vilket som ni sa tog sin lilla tid...

Tack för hjälpen!
Lärs

Post by Lärs »

Hej!

Jag tror jag kommer göra exakt som du nobba, byta ut 6,5orna o diskanterna fram. Vill för tillfället ha kvar orginalstereon, vad jag förstår på dig så klarar den av bra att driva DLS C6 som verkade vettiga o bra pris!

Vad jag har förstått så är det lättast/bäst att
-Plocka ut stereon
-Ta bort dörrsidor
-Skarva kablarna från stereon(till framhögtalare) och dra nya till dörrarna där man någonstans lägger in filtret(?)
-Dra kabel från filtret upp till diskanten

Jag skulle gärna vilja ha info om hur dörrsidor tas bort o gärna bilder på hur du/någon annan gjorde osv. Antar att det inte är ngn skillnad på 307 kombi..

Maila till larzon (at) gmail.com

Tack!
Post Reply