Bustning i bakvagnen

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Mozzarella

Post by Mozzarella »

Mice Elf wrote:BTW :roll: , så undrar jag hur 306-bakhänget ser ut. Mozzarellas bild ser ut som 205, men är inte 306:ans mer likt 405:ans med smidda armar bultade till chassit?

Den bakvagnen/axeln satt då på min 306a så om den är mer lik 205:an eller 405:an kan inte jag svara på iaf...
Citroen Jumpy -98
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Jesper Cronelid wrote:Bussning... Snälla

Lär vara precis som på 205/206. Sätt domkraften under axeln och lossa på bultarna, sen byter du bara ut bussningen

Det är inget stavfel, det är ett missförstått ord. Halva sverige skriver det med den stavningen även om det är fel. Varför kan jag inte förstå. En del skriver "horna" en cylinder när det heter hona, en del tror att dom äger en Merceders vad det nu kan vara för bil :?

Men orka bry sig så mycket på ett forum ;)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
FatBastard

Post by FatBastard »

Christofer Soderbaum wrote:Kamma dig Jesper.

Men iaf. Jag kan störa mig på att folk är så sjukt nonchalanta mot språket att de skiter i det och om de behärskar det eller inte. Att skriva slang är en sak, men att göra språkfel är inte snyggt. Folk borde läsa mer böcker så de lär sig ialla fall grunderna i meningsuppbyggnad, stava, hålla bort särskrivningar, inte använda tvåhundra utropstecken och göra andra fel som är hemska att se från vuxna människor...

Och jag försöker inte säga att vår lille forumsdyslektiker Mando inte gör så gott han kan, men de flesta är faktiskt bara "obildade" för att låna ett ord från en annan i tråden.

EDIT: Någon som hann se att jag råkade skriva stava med z först? :o)

Jag läser ca 2 st 500 sidors böcker i veckan med det kanske inte räcker?
Att jag stavade bussning fel berodde inte på att jag inte kan stava utan på att jag trodde att det hette så, ber om ursäkt om det har stört dig.

Tack för alla tips, och bilden på bakaxeln var jättebra nu vågar jag nog byta bussningen själv.
ps. Jag kanske har stavat fel igen, men jag hoppas att ni förstår ändå ds.

//Henke
Post Reply