206 GTI -00 Byta Kamrem
-
Zebbot
206 GTI -00 Byta Kamrem
Hej,
Är det ngn som kan tipsa om en auktoriserad verkstad som kan byta kamrem utan att det blir svindyrt. Helst ska det vara i Stockholm eller östgöta trakten. Är även intresserad vad du har betalat för arbetet.
Tacksam för svar.
MVH //Tobbe
Är det ngn som kan tipsa om en auktoriserad verkstad som kan byta kamrem utan att det blir svindyrt. Helst ska det vara i Stockholm eller östgöta trakten. Är även intresserad vad du har betalat för arbetet.
Tacksam för svar.
MVH //Tobbe
- Richard Gustavsson
Inte Nyköping då? nån kväll.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Har nu suttit i 2h på forumet och läst
Har förstått att du inte är någon nybörjare när det gäller meka med Peugeot
Det låter helt klart intressant. Har ringt runt lite och fått pris från 5500 -8000. 5500:- skulle de ha i Norrköping. Är från Norrköping, så någon söndag efter man har hälsat på familjen kanske man skulle kunna stanna i Nyköping för ett kamremsbyte.....
Har förstått att du inte är någon nybörjare när det gäller meka med Peugeot
Det låter helt klart intressant. Har ringt runt lite och fått pris från 5500 -8000. 5500:- skulle de ha i Norrköping. Är från Norrköping, så någon söndag efter man har hälsat på familjen kanske man skulle kunna stanna i Nyköping för ett kamremsbyte.....
- Richard Gustavsson
Vi kan ta det via PM, ska kolla exakta priser på grejerna.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
-
Guest
jag betalade 2000 till en källar firmai centrala Sthlm. var lite skeptisk i början, men nu gör jag alla mina service samt reparationer där. ok att man inte får stämpel i boken, men har man tänkt att äga bilen ett tag så anser jag att det är skit detsamma. fick även garanti på arbetet. ett hett tips är att inte göra arbetet i Sthlm
lycka till
Vad händer om kamremen går av? Har hört att på vissa bilar händer ingenting utan att bilen bara stannar, medans på vissa är det lika bra att byta motor efteråt. Har själv en 206 Gti.
Till saken hör den att jag har haft den i fyra år nu (köpte den ny) men den har bara gått 2900mil, om inget händer när kamremen går av, så väntar jag gärna med att betala 5000kr för ett kamremsbyte som de vill ha här i göteborg.
Hör inte till tråden men när jag ändå är på gång, vad kan en 206Gti vara värd som gått endast 2900mil och är från nov 2002?
mvh Jimmie
Till saken hör den att jag har haft den i fyra år nu (köpte den ny) men den har bara gått 2900mil, om inget händer när kamremen går av, så väntar jag gärna med att betala 5000kr för ett kamremsbyte som de vill ha här i göteborg.
Hör inte till tråden men när jag ändå är på gång, vad kan en 206Gti vara värd som gått endast 2900mil och är från nov 2002?
mvh Jimmie
Jimmie wrote:Vad händer om kamremen går av? Har hört att på vissa bilar händer ingenting utan att bilen bara stannar, medans på vissa är det lika bra att byta motor efteråt. Har själv en 206 Gti.
mvh Jimmie
Motorn krackelerar så byt du remmen enligt intervallet så slipper du kostsamma bekymmer.
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Jimmie wrote:Hör inte till tråden men när jag ändå är på gång, vad kan en 206Gti vara värd som gått endast 2900mil och är från nov 2002?
mvh Jimmie
Jäför priser på Blocket så får du en ungefärlig prisuppgift.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!