Ljudet färdigbyggt, återstår bara några detaljer
Ljudet färdigbyggt, återstår bara några detaljer
Tjena.
Blev klar med installationen av min baslåda och slutsteg sent igårkväll. Men nu är det så att kabeln som sitter på batteriet vill inte sitta kvar. Har endast en klämma som håller fast plus polen.
Sen är det också så att jag har en hög-lågnivå adapter eftersom jag inte har pengar till en ny stereo än. (får bli efter nyår) De kablarna som jag har från den adaptern ska ju in i stereon, men jag har ingen aning om hur man kan fästa dem. Just nu så har jag bara tryckt in dem i hålen, så de fr kontakt.
Skulle vara skitbra om någon kunde hjälpa mig med detta.
Ps!
Bilder kan läggas upp senare om någon så önskar det.
Blev klar med installationen av min baslåda och slutsteg sent igårkväll. Men nu är det så att kabeln som sitter på batteriet vill inte sitta kvar. Har endast en klämma som håller fast plus polen.
Sen är det också så att jag har en hög-lågnivå adapter eftersom jag inte har pengar till en ny stereo än. (får bli efter nyår) De kablarna som jag har från den adaptern ska ju in i stereon, men jag har ingen aning om hur man kan fästa dem. Just nu så har jag bara tryckt in dem i hålen, så de fr kontakt.
Ps!
Kör: Golf V6 4-Motion -02
Körde: 206 GTi -00
Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
Re: Ljudet färdigbyggt, återstår bara några detaljer
Micke_GTi wrote:Blev klar med installationen av min baslåda och slutsteg sent igårkväll. Men nu är det så att kabeln som sitter på batteriet vill inte sitta kvar. Har endast en klämma som håller fast plus polen.
Sätt fast pluskabeln i säkringsblocket istället. Lyfter du på plastlocket ser du en mutter du kan lossa på till vänster (om du står framför bilen).
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Micke_GTi wrote:Sen är det också så att jag har en hög-lågnivå adapter eftersom jag inte har pengar till en ny stereo än. (får bli efter nyår) De kablarna som jag har från den adaptern ska ju in i stereon, men jag har ingen aning om hur man kan fästa dem. Just nu så har jag bara tryckt in dem i hålen, så de fr kontakt.
Ps!
Hej!
Skarva på de kablar som kommer ut från stereon till högtalarna... Har du inga? Skaffa då en isokontakt med kablar i och skarva på dem. Tror även att det finns kontakter med lösa stift i som du kan "koppla" själv.
Bilder?? Självklart!!!
Göran 406 2.0 kombi -03 silverline
Micke_GTi wrote:Sen är det också så att jag har en hög-lågnivå adapter eftersom jag inte har pengar till en ny stereo än. (får bli efter nyår) De kablarna som jag har från den adaptern ska ju in i stereon, men jag har ingen aning om hur man kan fästa dem. Just nu så har jag bara tryckt in dem i hålen, så de fr kontakt.
Ps!
Hej!
Skarva på de kablar som kommer ut från stereon till högtalarna... Har du inga? Skaffa då en isokontakt med kablar i och skarva på dem. Tror även att det finns kontakter med lösa stift i som du kan "koppla" själv.
Bilder?? Självklart!!!
Göran 406 2.0 kombi -03 silverline
Här kommer några bilder. Första gången jag laddar upp så vi får hoppas att de funkar
Nästan färdig där, kablarna ska bara läggas ner lite finare under ryggstödet.
Tagen från sidan.
Det är här jag hoppas någon kan hjälpa mig.
Vill som sagt fästa kabeln från slutsteget på batteriet på något bra sätt.
Det är denna "brickan" som jag vill ha på batteriet på något sätt, i bakgrundsen syns batteri polen.
Bilderna är tagna med mobilen, så ni får ursäkta kvalitèn
Nästan färdig där, kablarna ska bara läggas ner lite finare under ryggstödet.
Tagen från sidan.
Det är här jag hoppas någon kan hjälpa mig.
Vill som sagt fästa kabeln från slutsteget på batteriet på något bra sätt.
Det är denna "brickan" som jag vill ha på batteriet på något sätt, i bakgrundsen syns batteri polen.
Bilderna är tagna med mobilen, så ni får ursäkta kvalitèn
gargamel wrote:TIPS, dra + genom torpedväggen, där den e nu kan den bli klämd och avskalad, då kommer de förstöra den plåt de ligger imot.
Har letat efter hål i den väggen, men utan resultat
Det var just därför jag fick dra den där vid sidan.
har skruvat med 206 innan, vet att de finns... kör in mellan gummipluggarna bara... känn dig fram ovanför pedalerna vart kabelstammen går, där igenom funkar.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
saken är den som sagt att förr eller senare kommer du gnaga till kabeln som den ligger nu, o då förstör du batteri samt plåt... onödigt bara för du inte tog fram borren i värsta fall, håller du inte med?
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Det finns ett kabelhål nere till höger (framifrån sett), bakom högra stötdämparen. Man ser det tom på en av dina bilder ju!
Last edited by Dante on Sat Dec 09, 2006 18:43, edited 1 time in total.
206 GTi -01 - Såld
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
gargamel wrote:saken är den som sagt att förr eller senare kommer du gnaga till kabeln som den ligger nu, o då förstör du batteri samt plåt... onödigt bara för du inte tog fram borren i värsta fall, håller du inte med?
Visst gör jag det. Det var bara så att när jag och min kompis "byggde" så letade vi efter ett färdigt hål. Varken jag eller han hade hållt på med pugge innan.
SÖK!
Kolla här annars:

Kolla här annars:

,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!