Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Niklas wrote:trafikförsäkringen gäller även om du bygger om en vw lupo till raketmotoriserad formelbil och krockar den i ett fullsatt snabbtåg....
dvs, DU får inga pengar, men skadorna på de andra bilarna / människorna / prylarna betalas i alla fall. Du behöver inte ha besiktigad bil för att trafikförsäkringen ska gälla heller.
Jag har för mig att trafikförsäkringen täcker skador upp till 50 miljoner eller nåt.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
men det är ju inget som säger att de inte kommer med efterkrav på dig då du faktiskt försäkrat din bil enligt andra villkor. det är klart att de betalar den skadade bilen då den personen inte ska behöva lida för vad du gjort. de kan ju komma med efterkrav om du kört mer med bilen varje år än du sagt du ska. vore intressant om nån med inblick i försäkringsvärlden kunde bekräfta hur det står till egentligen. det var väl nån här på forumet som jobba på folksam som bör veta.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Volvo Suger wrote:Vet inte vad Rash gjorde med sin 306GTI, men han va uppe i ca 190hk
Kammar och mappning om ja inte missminer mig.
Även portad.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.