Inhandlade en 205 GTI 1.9 idag och har en fråga. Är supernöjd med bilen allt fungerar etc, bilen har gått 14 800 mil.....tidigare ägaren visste inte när kamremmen är bytt (delvis den kanske inte är bytt på länge).
Så jag tänkte att jag byter kamremmen i övermorgon, frågan är...vågar jag köra bilen tills dess? Den går hur fint som helst och inga missljud o.s.v.
Så kortfattat.....vågar jag köra bilen tills i övermorgon när jag ska byta kamrem?
sanningen är att kamremmen kan gå av när som helst. ska väl tilläggas att du behöver en del oflyt om den ska gå av. men som sagt är remmen för gammal kan det hända. det kostar en hel del tusenlappar om du har oturen att den går av.
TALBOT sport wrote:sanningen är att kamremmen kan gå av när som helst. ska väl tilläggas att du behöver en del oflyt om den ska gå av. men som sagt är remmen för gammal kan det hända. det kostar en hel del tusenlappar om du har oturen att den går av.
Joo sant, inge kul med motorhaveri...Men med tanke på att jag har haft en HEL DEL oflyt när det gäller bilar förr i tiden så skulle det inte förvåna mig.
Nee jag väntar med o köra bilen tills i övermorrn, det är värt 2 dagar utan risk
Sen så kan det ju vara värt att kolla över remspännaren och vattenpumpen. Om dom är dåliga och skär efter 500 mil så går ju remmen av, även om den är ny...