Hej,
Har hört mycket om pussel med att tillverka egna underreden och skit när man ska montera sitta-still-stolar.
Bläddrade igenom Realcars webbutik precis och såg att dom säljer modellanpassade stolsunderreden.
Nu till frågan; Behöver jag något mer än ett stycke Sparco-stol plus ett stycke modellanpassat underrede för att montera stolen i bilen? Eller måste man modifiera massor ändå?
mvh,
Sportstol i 306 GTi.
-
drugstorecowboy
Sportstol i 306 GTi.
205 Mi16
- Jonas Tygesen
dom modellanpassade underredena kommer du behöva glidskenor till och sedan är dom gjorda för stolar med monteringshål understolen och inte på sidan som dom flesta race stolar utom Pro2000 och sprint. Risken att man kommer för högt om man ska ha nån annan stol med sido montering!
Namn: Jonas Tygesén Bil: Xsara VTS Rally Medlems nr: 1421
-
drugstorecowboy
Jonas Tygesen wrote:dom modellanpassade underredena kommer du behöva glidskenor till och sedan är dom gjorda för stolar med monteringshål understolen och inte på sidan som dom flesta race stolar utom Pro2000 och sprint. Risken att man kommer för högt om man ska ha nån annan stol med sido montering!
kan du fixa en bild på dom åt mig ?!"?
Körde förut 306 RC Edition.
- Jonas Tygesen
- Real_Performance
Gör egna fästen istället till stolen . då kan du ha stolen lägre. fast då är det en fördel om bilen du har är fyrdörrars annars kan det bli problem att ta sig till baksätet
dvs om du skiter i glidskenorna då
205 Gti Projektet har dragit igång igen;)
Ford Transit Husbil
Bmw E30 320I ----> 325I skrot förklarad:/
Audi S4 2.2 Turbo Quattro -93a Såld
Peugeot 205 Gti ----> Såld
Mercedes w201 2.6l ----> Mercedes w201 3.2l
Medlemsnummer 1445
www.braclub.se
Ford Transit Husbil
Bmw E30 320I ----> 325I skrot förklarad:/
Audi S4 2.2 Turbo Quattro -93a Såld
Peugeot 205 Gti ----> Såld
Mercedes w201 2.6l ----> Mercedes w201 3.2l
Medlemsnummer 1445
www.braclub.se
Jonas Tygesen wrote:finns inga bra bilder på dom!
jag letade efter det på sidan men hittade inget om stolsgrejer.
grejen är ju att jag vill ha till RC stolarna.. har byggt egna men dom har börjat hänga lite.. tänkte kolla om det är en bättre lösning.. annars kan jag lika gärna bygga om mina..
sorry om jag förstör tråden..
Körde förut 306 RC Edition.