Vad finns i höger framskärm, 605SVdt + kamremsinställningar?
Vad finns i höger framskärm, 605SVdt + kamremsinställningar?
Hade nyligen nere dieselpumpen och bytte packningar i den och bytte samtidigt kamrem, det var ett par grejer som gjorde mig förbryllad. Försökte plocka undan i motorrummet för att få bra plats att arbeta i och det hängde en tunn "slang" (ca:6mm) och bråkade lite men så hittade jag en skarv på den så jag drog isär men då visade det sig att skarven var rakt igenom stål och "slangen" var ingen slang utan var helt igenom gummi inget hål i. Gick till nån grunka under höger framskärm, vad ar det och vilken betydelse har den?
Kamremmen var också lite klurig, fick utskrift på hur motorn skulle ställas in, bulta fast remskivor och en rundstav i svänghjulet, men efter många försök insåg jag att det inte funka. Fick hoppa två kuggar på pumpen för att motorn skulle gå bra, varför? 
Körde: 605 SV3.0 12V, tyvärr inte längre en gubbe körde på min pärla som fick gå till skrot. Har återgått till min 605 SVdt istället.
Dieseln får stå och vila igen.
Kör 605 sv24 -98 nu
Dieseln får stå och vila igen.
Kör 605 sv24 -98 nu
hm
Det var konstigt att du inte får rätt inställning på kamremmen, tyckte efter ha bytt kamrem på många olika bilar att denna var en av de lättaste..
Man andvänder 3 bultar(2 längre och en kort) för att låsa dieselpump och kamhjul samt en borr/bult som är exakt 8mm och för den genom hålet bakom startmotorn in i svänghjulet. Om allt går att stoppa dit med lätthet är motorn korrekt. Vad var det för packning som läckte hoss dig på pumpen?
Kanske satte ihop pumpen fel?
Mvh
Acke
Man andvänder 3 bultar(2 längre och en kort) för att låsa dieselpump och kamhjul samt en borr/bult som är exakt 8mm och för den genom hålet bakom startmotorn in i svänghjulet. Om allt går att stoppa dit med lätthet är motorn korrekt. Vad var det för packning som läckte hoss dig på pumpen?
Kanske satte ihop pumpen fel?
Mvh
Acke
Peugeot 605 srdt -94 SÅLD
Chevrolet 6.2D Silverado
Längtar efter en Peugeot igen
Citroen V6 -94 Break (Ska säljas)
Citroen 2.1 TD -98 Break
Vw polo 1.3 (blivande tvingande pendlarbil)
" IT CAN BE DONE "
Chevrolet 6.2D Silverado
Längtar efter en Peugeot igen
Citroen V6 -94 Break (Ska säljas)
Citroen 2.1 TD -98 Break
Vw polo 1.3 (blivande tvingande pendlarbil)
" IT CAN BE DONE "