207 ersättnings vindruta med förvrängd bild

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
sandos

207 ersättnings vindruta med förvrängd bild

Post by sandos »

Jag och sambon har nyligen införskaffat en 207, och vi fick såklart ett fint stenskott på vindrutan efter 8 dagar som växte till en 40 cm spricka på ~2 minuter. Inte så kul på en ny bil och det kostade "bara" 1500 på försäkringen så vi bytte.

Nu är det så att i underkant på denna nya ruta så är bilden "förvrängd" en aning, på så sätt att man inte ser lika långt ner mot huven som man borde. Påpekade detta för glasfirman och de ska tydligen byta rutan osedd! Observera alltså att jag var väldigt lugn i telefon och aldrig talade om att kräva en ny ruta! Det är så lite så i min mening skulle det ev. kunna vara "ok", men vi ville gärna informera de om att vi har uppmärksammat skillnaden mot originalrutan iaf.

Men att de byter osett lär ju betyda antingen att de visste om felet redan när de monterade rutan eller att deras leverantör känner till problem med rutorna. Undrar om detta drabbat folk tidigare, eller om någon vet mer om detta fenomen alls? Kommer återkomma med betyg på nästa ruta vi får :)
sandos
fapman

rutan

Post by fapman »

Så är det på min 207 oxå och den är inte bytt. Såg det inte förrän min lite kortare far körde bilen och påpekade detta. Stör mig inte alls, då är det värre att man kan se typ hela intrumentbrädan i rutan när ljuset ligger på på "fel" sätt men detta är ändå ett litet problem på en i övrigt kanon bil.
Q Ball Racing

Re: 207 ersättnings vindruta med förvrängd bild

Post by Q Ball Racing »

sandos wrote:Jag och sambon har nyligen införskaffat en 207, och vi fick såklart ett fint stenskott på vindrutan efter 8 dagar som växte till en 40 cm spricka på ~2 minuter. Inte så kul på en ny bil och det kostade "bara" 1500 på försäkringen så vi bytte.

Nu är det så att i underkant på denna nya ruta så är bilden "förvrängd" en aning, på så sätt att man inte ser lika långt ner mot huven som man borde. Påpekade detta för glasfirman och de ska tydligen byta rutan osedd! Observera alltså att jag var väldigt lugn i telefon och aldrig talade om att kräva en ny ruta! Det är så lite så i min mening skulle det ev. kunna vara "ok", men vi ville gärna informera de om att vi har uppmärksammat skillnaden mot originalrutan iaf.

Men att de byter osett lär ju betyda antingen att de visste om felet redan när de monterade rutan eller att deras leverantör känner till problem med rutorna. Undrar om detta drabbat folk tidigare, eller om någon vet mer om detta fenomen alls? Kommer återkomma med betyg på nästa ruta vi får :)

det kan kanske vara lamineringen i rutan som släpp eller ej är ordentligt gjord.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
sandos

Post by sandos »

Glasfirman har fortfarande inte fått ersättningsrutan, de sade att de "knappt börjat tillverka" dessa då modellen är så ny. De sade också att många har klagat på just dessa rutor. Han ville kolla på rutan från leverantör innan han monterade den denna gång dock.
sandos
sandos

Post by sandos »

Har fått nya rutan nu, det är som natt och dag jämfört med den andra iaf. Pyttelite förvrängning, den är nog i klass med originalrutan och absolut inget problem alls. Mycket nöjda blev vi. Tydligen var det vanligt med dålig kvalitet på rutor...
sandos
Marcoon

Post by Marcoon »

jag noterade för några dagar sen att det är en lätt förvrägning längst ner på framrutan. jag trodde det var mina glasögon först som gjorde det, dett syntes bara när jag hadde kanat ner i sätet ordentligt och vickade på huvudet up och ner samtidigt som jag rörde vänster stortå i en konstant sirkel-rörelse. jag konstaterade att det kan jag leva med, det var inte så mycket heller
dado

Post by dado »

Marcoon wrote:jag noterade för några dagar sen att det är en lätt förvrägning längst ner på framrutan. jag trodde det var mina glasögon först som gjorde det, dett syntes bara när jag hadde kanat ner i sätet ordentligt och vickade på huvudet up och ner samtidigt som jag rörde vänster stortå i en konstant sirkel-rörelse. jag konstaterade att det kan jag leva med, det var inte så mycket heller

:lol:
Marcoon

Post by Marcoon »

det kan ha varigt all den sammanlagda kordination som fick hjärnan att slårunt å få mig att se i syner också. :roll: ... om man ska vara alvarlig så var det lite överdrivet med stortån men annars så stämmer det. det är inte mycket så man överlever och i 99,99% av tiden man är i bilen så ser man det inte ens.
Post Reply