Hur skall jag få ut min Originalstereo, från min 206a?
- wallis_1234
Hur skall jag få ut min Originalstereo, från min 206a?
Jag håller på att installera en baslåda i min 206a. Men hur får jag ut Originalstereo? ( Är lite ny på området som ni kanske märket
)
- Peter Igelhammar
- Crew

Ska du koppla in 2 rca till orgstereon? Inte säkert att den har sådan utgång.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
- wallis_1234
tror att det beror lite på vilken sorts stereo du har.. Men när jag installerade ett slutsteg i min 206a, och behövde ta ut stereon så använde jag två små borr och tryckte in i hålen på sidan av stereon. Det kommer då att "klicka" till och då är det bara att dra ut den.
Blev lite långt. Hoppas du orkar och fattar hur jag menar
Blev lite långt. Hoppas du orkar och fattar hur jag menar
Kör: Golf V6 4-Motion -02
Körde: 206 GTi -00
Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
Körde: 206 GTi -00
Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
- wallis_1234
- wallis_1234
- wallis_1234
- wallis_1234
Lirka mera. Pröva att efter att du har tryckt in borren att bända åt höger eller vänster, dra sedan i luckan.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
- wallis_1234
SamhaiN wrote:Är det den med fyra små hål i fronten är det bara hitta några små mejslar eller dyl. och trycka in i hålen så stereon släpper.
Hmm, har stora problem med att få ut just den med 4 hål där fram... Har tryckt in mejslar och diverse annat i dem men den vill inte släppa. Har även använt 2 krokar som jag fick med den nya stereon, men den sitter som berget...
Har du nåt mer förslag på vad man ska ta sig till? Går det komma åt den bakifrån på nåt sätt och trycka ut den? Eller skall det inte behövas?
Tackar
Oxy wrote:SamhaiN wrote:Är det den med fyra små hål i fronten är det bara hitta några små mejslar eller dyl. och trycka in i hålen så stereon släpper.
Hmm, har stora problem med att få ut just den med 4 hål där fram... Har tryckt in mejslar och diverse annat i dem men den vill inte släppa. Har även använt 2 krokar som jag fick med den nya stereon, men den sitter som berget...
Har du nåt mer förslag på vad man ska ta sig till? Går det komma åt den bakifrån på nåt sätt och trycka ut den? Eller skall det inte behövas?
Tackar
Har du använt borr fast att du har de riktiga verktygen?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:Har du använt borr fast att du har de riktiga verktygen?
Använt borr har jag inte gjort, har som sagt stoppat in små skruvmejslar istället. Men ska det bara vara och stoppa in en sak i varje hål för att på så vis låsa upp den, eller ska man göra nåt mer? Är det bara att lirka och försöka sen? Kunde rucka lite på den i sidled när jag försökte sist, men när man försökte dra ut den satt den som berget =)