Hej
Hur i h*****e får man bort stötfångaren på en 605?? Hittar inte ens skruvarna!
Måste ta bort denna för att byta höger dimljus" Två av skruvarna til dimljuset går att komma åt underifrån den där luckan..men den tredje verkar göra att man måste demontera hela stötfångaren.
" I en poliskontroll blev jag uppmanad att byta ut det spruckna dimljusglaset. Sedan en uppmaning att komma in till stationen på kontorstid för att visa upp att denna är bytt""
Får de verkligen göra så. Rent förtryck anser jag men jag är tvungen att byta i vilket fall som helst så nu måste det gå undan.
Verkligen tacksam för ett tekniskt svar.
Kofångare / stötfångare
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Kofångare / stötfångare
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
man behöver inte ha fungerande dimmljus. bara o koppla ut o visa att dom inte körs om du inte hinner fixa dom.
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peugeot_605
- Guldmedlem

XzTrAz wrote:man behöver inte ha fungerande dimmljus. bara o koppla ut o visa att dom inte körs om du inte hinner fixa dom.
Ok, tack för det men den ena är sprucken och bör bytas.
Undrar varför snuten inta sa det då??? Kan tillägga att han var en riktig tråkpjatt.
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
Peugeot_605 wrote:XzTrAz wrote:man behöver inte ha fungerande dimmljus. bara o koppla ut o visa att dom inte körs om du inte hinner fixa dom.
Undrar varför snuten inta sa det då??? Kan tillägga att han var en riktig tråkpjatt.
Man behöver inte ha fungerande dimljus, men man får inte ha trasiga glas. Man kan skära sönder fotgängare om man kör på dom eller nåt sånt löjligt argument. Däremot får man tejpa över hela glaset med silvertejp.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
- Peugeot_605
- Guldmedlem

TheDagger wrote:Peugeot_605 wrote:XzTrAz wrote:man behöver inte ha fungerande dimmljus. bara o koppla ut o visa att dom inte körs om du inte hinner fixa dom.
Man behöver inte ha fungerande dimljus, men man får inte ha trasiga glas. Man kan skära sönder fotgängare om man kör på dom eller nåt sånt löjligt argument. Däremot får man tejpa över hela glaset med silvertejp.
Okki, men nu är det fixat. Skiter i att visa upp den. Jag fick inga papper på någotnting. Bara en erfarenhet rikare av en riktig tråksnut.
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
Re: Kofångare / stötfångare
Peugeot_605 wrote:Hej
Hur i h*****e får man bort stötfångaren på en 605?? Hittar inte ens skruvarna!
Måste ta bort denna för att byta höger dimljus" Två av skruvarna til dimljuset går att komma åt underifrån den där luckan..men den tredje verkar göra att man måste demontera hela stötfångaren.
" I en poliskontroll blev jag uppmanad att byta ut det spruckna dimljusglaset. Sedan en uppmaning att komma in till stationen på kontorstid för att visa upp att denna är bytt""
Får de verkligen göra så. Rent förtryck anser jag men jag är tvungen att byta i vilket fall som helst så nu måste det gå undan.
Verkligen tacksam för ett tekniskt svar.
Inga som svar här!!!
Hur man kommer åt den skruven på dimljus.
Jag vill byta den vänster dimljus på min 605 -96.
Måste man demontera hela stötfångaren för att byta dimljus???
Eller det finns nån knep att komma åt dit ...?
Om det man ska tyvärr demontera hela stötfångaren och kan nån gärna förklara hur går till utan jag inte ska skada på ...
Haft 605 -91 o -96 både bensin
Nuvaran 407 -05 diesel
Nuvaran 407 -05 diesel
Jag hade en 92a. Då sitter rejälla skruvvar i motorrummet. Sen var det också ett skruv som sitter i hjulhuset som måste bort. Sen drar man kofongare bara ut.
annars om man vill byta hålla på med dimljustet kan man ta bort plastlock som finns på sidorna underifrån.
annars om man vill byta hålla på med dimljustet kan man ta bort plastlock som finns på sidorna underifrån.
Allt löser sig, ta det bara lugnt.
Kör: BMW 540i Peugeot 106
Tidigare pärlor: BMW323 Peugeot 605 SRi Peugeot 405 SRi Alfa Romeo 75 Honda Accord 1.4 Opel Record 1.4 Renault 12 SAAB 96 V4
Kör: BMW 540i Peugeot 106
Tidigare pärlor: BMW323 Peugeot 605 SRi Peugeot 405 SRi Alfa Romeo 75 Honda Accord 1.4 Opel Record 1.4 Renault 12 SAAB 96 V4
Har ett dimljus som e helt utan glas o de ligger ett nytt i källaren, tror de e de fjärde dinljuset jag byter
Enligt Wärn så ska de gå att byta utan att ta bort kofangare, men de trångt
Enligt Wärn så ska de gå att byta utan att ta bort kofangare, men de trångt
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03
Jippi !!!
Har bytt dit dimljus.
Det var enkelt som en byrå.
Ja precis som BeEmWe skrev, Tack för hjälpa!!!
Ps. ... behöver inte dra utåt mer än 1 dm, det räcker. DS
Haft 605 -91 o -96 både bensin
Nuvaran 407 -05 diesel
Nuvaran 407 -05 diesel