Byte av yttre styrled

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
porrm

Byte av yttre styrled

Post by porrm »

Hej!

Var inne på besiktning med min 206 cc för några dagar sen.
Gick igenom utan problem men;
Fick tips av besiktningsmannen att den yttre styrleden på höger fram behövde bytas ut snarast pga glapp.
Fick en prisuppgift från en verkstad på ca 2500 kr på en helt ny bärarm. Kan detta stämma?
Kan inte så mycket om bilar så lite kommentarer om pris etc hade varit nyttigt.
Måste man verkligen byta hela bärarmen borde det inte räcka att byta styrleden om det nu är den som glappar?
Per Larsson

Re: Byte av yttre styrled

Post by Per Larsson »

porrm wrote:Måste man verkligen byta hela bärarmen borde det inte räcka att byta styrleden om det nu är den som glappar?

Jo, det är ju inte samma sak.
Kollade verkstan på bilen? I.s.f. kanske dom upptäckte att undre kulbulten va kass också.
Men är det bara styrleden som det är fel på så finns det ingen anledning att byta bärarm.
mera grus
307 sport -05
porrm

Post by porrm »

Nej, verkstaden har inte kollat på den.
Mailade en verkstad bara och skrev det som besiktningskillen sa till mig, då svarade dom att byta bärarm kostar ca 2500 inkl arbete.
Får väl rulla dit den och se vad dom kommer med för kostnadsförslag, alternativt om man köper delar själv och sen åker till verkstaden med den?
danielr112

Post by danielr112 »

porrm wrote:Nej, verkstaden har inte kollat på den.
Mailade en verkstad bara och skrev det som besiktningskillen sa till mig, då svarade dom att byta bärarm kostar ca 2500 inkl arbete.
Får väl rulla dit den och se vad dom kommer med för kostnadsförslag, alternativt om man köper delar själv och sen åker till verkstaden med den?

är inte delarna som kostar utan arbetet
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Post Reply