Sökning av inlägg den senaste tiden...

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
Post Reply
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Sökning av inlägg den senaste tiden...

Post by Dr. Mabuse »

Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök

Visserligen ett kanon-bra funktion... när den fungerar.

I tid och otid resettas dock "senaste besök"-klockan, och man missar alla inlägg från de senaste timmarna/dagarna.

Tidigare versioner av phpBB tog emot wild-card * på Författare i sökfunktionen, så man kunde slänga in en * och göra sökning på det senaste dygnet, eller senaste 7 dagarna.

Det alternativet blokerades i senare versioner av phpBB (det talades om att den kunde användas i DOS-attacker), men den vore kanon-bra att få tillbaka.
Jag har tittat lite i phpBB-mjukvaran, och det verkar inte omöjligt att göra så att wildcard bara fungerar inom ett bestämt tids-intervall, typ bara sökningar högst 7 dagar bakåt.

Det ser även relativt enkelt ut att lägga till fler alternativ i "Sök tidigare".
Med wild-card aktiverat igen kunde man förutom 1 Dag, 7 Dagar, 2 Veckor... osv. även ha 6 timmar, 12 timmar, 2 dagar.
Detta skulle minska stressen på servern mot att bara ha wildcard på 1 dag och 7 dagar.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
danielr112

Post by danielr112 »

vadå resettas?

ärisåfall din dator om pingar ut och eller din webläsare som gör något mysko.. jag kan ha en maskin ståendes iggng en hel dag med webläsaren upp och den resettas aldrig. inte ens om jag stänger av webläsaren så länge daatorn är igng.

den ände gången är när jag hoppar mellan ff oh ie så resettas min.

dock ser jag ditt förslag om senaste 2 veckorna och senaste 6h. mfl. vara ett bra förslag :thumbup:
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Dr. Mabuse »

daromer wrote:vadå resettas?

ärisåfall din dator om pingar ut och eller din webläsare som gör något mysko..

Datorn var aldrig avstängd, jag läste och skickade bara ett PM, och sedan var det skit.

Men även annars skulle man kanske vilja göra en "ny" söknig på de senaste inläggen.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Post Reply