Problem med startspärr 206 (nya fel!!)

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
peggasw

Post by peggasw »

12 tusen :shock: Till min 307 sw kostade BSI-boxen 4039 kr plus arbete.
307 sw -02
Grytfot

Post by Grytfot »

Det var ca. 8000 för boxen plus 4000 (!) för arbetet.

Historien fortsatte också:

Lämnade ju in bilen på Peugeot i Västerås igen eftersom motorlampan tändes igen. Teknikern såg att det nu var en felsignal på hastighetsmätaren så han gjorde en "auto konfigurering" av boxen samt ändrade några parametrar. Vi får hoppas att det fungerar...

Teknikern hade även fått ett samtal från Peugeot i Karlstad (som gjorde försäkringsjobbet och bytte boxen) där dom sa att dom inte tänkte betala för omprogrammeringen av boxen. Vilket jävla sätt. Det var ju uppenbarligen dom som hade programmerat den felaktigt.

Peugeot Karlstad vägrade även att betala för att min reservnyckel skulle programmeras om. Dom tyckte att det inte fanns några bevis för att min reservnyckel fungerade innan boxen gick sönder...

Sen hade dom inte haft tid att provköra bilen ordentligt eftersom det var så bråttom med att jag skulle ha tillbaka bilen (dom hade den i två veckor!!).

Peugeot i Västerås tröttnade på sina kollegor och satte upp arbetstiden på sitt Good will-konto och jag slapp betala.

Hoppas ingen tycker att jag hänger ut värmlänningarna men jag måste få dela med mig av mina erfarenheter?
206 Xsi 2003
Post Reply