va e skillnaden mellan orginal insug och förgasare ? förutom att förgasare e way mkt häftigare
och så undrar ja var kan man få tag på såna här beg/nya och va kostar dom ungefär? fördelar nackdelar?
tack!

Joakim Enoksson wrote:TheDagger wrote:Trots att det är stenålder så ger dom en brutal effektökning på den motorn, glöm inte det ni som gnäller!
oavsett vilken förgasare man isf väljer så gäller det att man vet vad man skuvar med och ställe rin skiten 100% rätt....
Soppaförbrukningen ökar
Asshat wrote:Varför vinner man på att montera förgasare istället för insprutning?
Mozzarella wrote:Asshat wrote:Varför vinner man på att montera förgasare istället för insprutning?
BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL..... respons, snyggare under huven. etc.. Men det är klart, jag tror inte du kan köra förgasare på en avgascertifierad motor, dvs de som är bestyckade med katalysator. För vanliga webrar har ingen "lambdareglering" och då lär den inte passera bilprovningen utan problem. Sen kräver förgasare mer service än sprut, har sämre kalstartsegenskaper, drar mer soppa, sämre lågfartsegenskaper etc.
snillet wrote:Mozzarella wrote:Asshat wrote:Varför vinner man på att montera förgasare istället för insprutning?
BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL..... respons, snyggare under huven. etc.. Men det är klart, jag tror inte du kan köra förgasare på en avgascertifierad motor, dvs de som är bestyckade med katalysator. För vanliga webrar har ingen "lambdareglering" och då lär den inte passera bilprovningen utan problem. Sen kräver förgasare mer service än sprut, har sämre kalstartsegenskaper, drar mer soppa, sämre lågfartsegenskaper etc.
Men, vilken känsla det är !!!!, DET ger jag förknasare