Tjenare!
Jo det är så att ibland när det är minusgrader ute typ -10 så får jag massa felmedelanden i stil med "antipollutionerror" osv och bilen har knappt nån ork men sen när det blir lite varmare så funkar det hur bra som helst, har varit inne på peugeot och fått dem leta efter felet men dom sa bara att det är tillfälliga problem o att det brukar kunna bli så. Detta fel har jag aldrig haft innan och då har jag haft bilen sen 2002.
Tänkte bara höra ifall det är nån mer som har detta problem med sin 206a och kasnke vet vad man kan göra för att unvika detta, lr om jag är helt ensammen om detta fel?!?!
problem med katten när det e minusgrader
-
GRÄVMASKIN
problem med katten när det e minusgrader
2 fel blir 1 rätt
- Richard Gustavsson
Låter som det "vanliga" ventiltyckarefelet.
Sök på ventiltryckare så komemr du hitta ganska många trådar om det.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Richard Gustavsson wrote:Låter som det "vanliga" ventiltyckarefelet.
Det kostar 10200kr att fixa detta, för peugeot vill inte ta på sig att det är ett fabriktionsfel!!!
Droppen vart när jag samma dag fick redan på detta problem/pris, var att jag fått hem ett brev från peugeot där dom gratulerar till min nya peugeot (som ja köpt för typ ½år sen) och där dom skriver om pålitlighet, trygghet osv...massa fina ord, dock lite dom verkar kunna stå upp till!
Det är f*n skandal att dom inte fixar detta, åtminstånde ett vettigt pris hade dom kunnat ordna...men icke!
Tyvärr killar detta är andra och sista pegga i mina ägor!
206 Gti -01
- danielr112
Fotrally wrote:Richard Gustavsson wrote:Låter som det "vanliga" ventiltyckarefelet.
Det kostar 10200kr att fixa detta, för peugeot vill inte ta på sig att det är ett fabriktionsfel!!!se http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=49697
Droppen vart när jag samma dag fick redan på detta problem/pris, var att jag fått hem ett brev från peugeot där dom gratulerar till min nya peugeot (som ja köpt för typ ½år sen) och där dom skriver om pålitlighet, trygghet osv...massa fina ord, dock lite dom verkar kunna stå upp till!
Det är f*n skandal att dom inte fixar detta, åtminstånde ett vettigt pris hade dom kunnat ordna...men icke!
Tyvärr killar detta är andra och sista pegga i mina ägor!
tror dock inte att andra märken är bättre.. finns skurkar överalt
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
daromer wrote:
tror dock inte att andra märken är bättre.. finns skurkar överalt
Nä det e klart alla märken har sina fel och brister...men avsmaken jag fick av först få ett besked om att det fixar sig på ett vettigt sätt hur det än blir...och 10200kr är för mig inte ett vettigt sätt.
Hade bytt dom själv om dom inte gjort sån jäkla besvär med att bygga bilen runtkamdrivningen!
Ledsen att jag kapar tråden. Men troligen har du Grävis samma fel som mig!
Men vart får du upp den där felkoden?!? Min motorlampa har bara blinkat för mig...
206 Gti -01