AKUT HJÄLP! *Batteri*

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
dude

AKUT HJÄLP! *Batteri*

Post by dude »

Flyttade batteriet till bakluckan. Har 12 V i batteriet och 12 v från pluspol till karossen både fram och bak. Problemet är nu det att när man har batteriet fram så sitter det 2 kablar, en svart och en Gul till pluspolen. Den svarta är ansluten till batteriet men den gula är ej ansluten pga att den gick av. Hittar absolut inte vart den ska sitta!

Nu till den stora frågan: Vart går den gula kabeln från pluspolen? Kan nån förklara i detalj vart den går!?!?! Gärna med bild också :roll:

Mycket tacksam för snabba och seriösa svar
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*

Har dessvärre ägt 3 volvo :(

Porsche 930 turbo i garaget
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Den går till plussförgreningen vid vänster strålkastare en svart lite låda med några säkringar . Utan den inkopplad så blir det inte så roligt.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
dude

Post by dude »

aha! Jag öppnade den lådan men hittade ingenstans att sätta dit den på =/
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*

Gusten

Post by Gusten »

den sitter med en M6 på sidan i den dosan.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]

Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
dude

Post by dude »

AHHH äntligen startade bilen =) Tack rikard gustavsson för ditt hjälpsamma svar! Du räddade min kväll (ska hämta tjejen på jobbet om 20 minuter). Kabelskon som höll fast kabeln hade rostat sönder så inte undra på att jag inte hittade den från första början! Batterit var också helt urladdat när jag skulle starta den =P

Imorn åker jag till mekonomen och handlar säkring och så ska sportluftfiltret dit där batterit en gång satt!

Tack för alla svar : :P
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*

Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Lite OT: Vart köpte du kablarna någonstans? Pris?
dude

Post by dude »

Köpte allt på biltema (feltema). 6 meter strömkabel till slutsteg duger bra. Kostade 149 kr. Sen en batteribox för 60 spänn och sen robbotslang aka VP slang att lägga den i under bilen!
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*

Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

dude wrote:Köpte allt på biltema (feltema). 6 meter strömkabel till slutsteg duger bra. Kostade 149 kr. Sen en batteribox för 60 spänn och sen robbotslang aka VP slang att lägga den i under bilen!

Kabelskor och sånt då?
dude

Post by dude »

Morbidio wrote:
dude wrote:Köpte allt på biltema (feltema). 6 meter strömkabel till slutsteg duger bra. Kostade 149 kr. Sen en batteribox för 60 spänn och sen robbotslang aka VP slang att lägga den i under bilen!

Kabelskor och sånt då?

Jag är går ju på elprogrammet så jag fick riktiga krafkabelskarvar av min lärare. Rejäla doningar är det. Kan lägga upp lite bilder sen om nån vill!
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*

Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

dude wrote:
Morbidio wrote:

Kabelskor och sånt då?

Jag är går ju på elprogrammet så jag fick riktiga krafkabelskarvar av min lärare. Rejäla doningar är det. Kan lägga upp lite bilder sen om nån vill!

Vill gärna veta hur du gjorde, så bilder vore toppen! Är det bara att dra en + kabel och jorda fram (motorn) och bak (batteriet)?
danielr112

Post by danielr112 »

Morbidio wrote:
dude wrote:
Morbidio wrote:

Kabelskor och sånt då?

Vill gärna veta hur du gjorde, så bilder vore toppen! Är det bara att dra en + kabel och jorda fram (motorn) och bak (batteriet)?

japp de funkar
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
dude

Post by dude »

jag klippte av båda + kablarna som var i motorutrymmet och skarva ihop dom med den stora kabeln. Drog sen under bilen hela vägen till bakluckan. Jorda gjorde jag bakom baksätet. Finns en perfekt jordpunkt där. Sitter 2 muttrar som man inte kan missa! Ska försöka ta lite bilder imorgon eller idag
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*

dude

Post by dude »

här finns lite bilder på batteriflytten om nån vill se

http://www.garaget.org/?car=42527
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*