Fronten på Mi16?
Fronten på Mi16?
Ja hur får man bort hela fronten på Mi16? jag ska nämligen sätta i en motor i helgen, men jag vill prova sätta dit den med f-lådan och v-lådan på, och de ska väl kanske gå om jag tar bort hela fronten, har ju sätt att andra har gjort de..Men jag fattar inte vart skiten sitter fast..nån som har nån anning vart man ska skruva eller vad man ska göra för att få bort den?
//Henrik
//Henrik
MVH//Henrik || 405 T16
- danielr112
du behöver inte ta bort hela fronten men om du nu ska är det lättast att lossa fronten + fläjktarna och då lossar du fronten lättast genom att skruva loss 3 skruvar på varje sida som håller den stålskenan i fronten.. 2 i hjulhuset och en unuti tror ja... kommer bara inte ihåg om man var tvungen att lossa fronten innan man kom åt dem...
men som sagt går att lyfta i altl utan att ta bort fronten
men som sagt går att lyfta i altl utan att ta bort fronten
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
jaha ok, men axeln som sitter på Fördelningslådan tar i kolven till styrväxel..för den axeln ska nämligen in i mellan underbalken och kolven till styrväxeln..och de är sjukt svårt att styra in den samtidigt som man ska luta ner allt för att lådan ska ner snett oxå:/ annars tar ju den i höger sidan..
Jag vet att det sitter 2 skruvar på varsinsida till den över balken..men sen vet jag inte vart de sitter fast, för plåtfångaren sitter ju i nå plast skit innanför, eller minns jag fel?
//Henrik
Jag vet att det sitter 2 skruvar på varsinsida till den över balken..men sen vet jag inte vart de sitter fast, för plåtfångaren sitter ju i nå plast skit innanför, eller minns jag fel?
//Henrik
MVH//Henrik || 405 T16
- danielr112
Pasi wrote:du måste lossa inneskärmarna då ser du 2 muttrar vardera sida till kofångan men de brukar vara jävligt rostiga så lycka till!!!!
men har man fått bort dem en gång så är det lätt nästa
just f*n du hade 4wd. tänkte mig inte för hehe
------------------------------------------