Mi16 konstig vid 4000rpm?
Mi16 konstig vid 4000rpm?
Tjabba har haft en mi16 nu som jag övningskört med i 1½ år den har alltid gott som ett skott men nu på senare tid har den börjat blivit konstig vid just 4000varv ibland kan det vara så att exmpel om man ska dra ur ettan så stämplar man gasen så vid 4000rpm tappar den all efekt o börjar hacka (men så är det inte längre) nu är det som så att om man sk dra ur en växel o stämplar då går den skit bra upp till 4000rpm sen blir den seeeeeeg på 4000 en stunde sen när de där sega är förbi ja då jävlar drar den på igen.. :S
- Johan Jatko
- High_Octane
konstig vid 4000rpm
hej har en 405 mi16-91 med exakt samma tendens att tappa den mest effekten mellan 4000 och 5500rpm. min började bete sig konstigt efter kamremsbytet och en polare tror att kamaxlarna överlappar varandra ska dra ner min faders gamla rally trimmare från göteborg så han får titta på problemet men om ngn vet nått så säg till.
Sluta Plundra 405:orna
Jag Förstör Inte Naturen Jag Förändrar Bara Klimatet
Jag Förstör Inte Naturen Jag Förändrar Bara Klimatet
Lyfter upp denna tråd igen.... läste på zatzy att det kunde vara katten... men jag har ny katt... idag hände nått riktigt konstigt med min mi16 Jag körde ut på motor vägen... så stämplade jag tvåan i en utfarts "kurvan" och vid precis 4000rpm så tappar den all efekt och bensinmätaren dör och hamnar i botten... så lägger jag i femman o lägger mig lungt i inne filen så laddar bensinmätaren upp igen.. och de slog det mig kan det vara bränsle fitlret som orskar detta problem? är de ingen som haft liknande problem och vet?! verkar vara vanligt problem på just mi16
raffte wrote:Lyfter upp denna tråd igen.... läste på zatzy att det kunde vara katten... men jag har ny katt... idag hände nått riktigt konstigt med min mi16 Jag körde ut på motor vägen... så stämplade jag tvåan i en utfarts "kurvan" och vid precis 4000rpm så tappar den all efekt och bensinmätaren dör och hamnar i botten... så lägger jag i femman o lägger mig lungt i inne filen så laddar bensinmätaren upp igen.. och de slog det mig kan det vara bränsle fitlret som orskar detta problem? är de ingen som haft liknande problem och vet?! verkar vara vanligt problem på just mi16
Bränslefiltret påverkar inte mätaren...
Men har du lite soppa i tanken kan pumpen suga luft när du accar och svänger samtidigt, 405 är rätt känsliga på det. Du bör nog ha åtminstonde en tredjedels tank för att den inte ska göra så.
- danielr112
raffte wrote:hade typ 15liter i tanken.. hade precis slängt i en hundring.. jag är inte så teknisk men jag trodde först att när man svänger hårt o axxar så lutar ju bilen o då rinner soppan på andra sidan.. så sa ja de till polaren som kan bilar.. så han att dom flesta tankar har vacum grejsimojs
405an e värdelös på det.. ha full tank om du ska leka typ!
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
nyare mi16 har dom nog grejat lite med tanken för den är inte lika kännslig för kurvtagning vid fullgas. gamla var juh hopplös. under halva tanken o den kipa efter soppa när man stämpla
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/
- danielr112
raffte wrote:Jag älskar det här forumet... alla andra har bara stått som idioiter jag beskriver feletmen vad dumt att dom gjort så där då... då ska man alltid ha minst halv tank i bilen alltså?
börja me det iallfall och se...
------------------------------------------