Test av accelerationstider
Test av accelerationstider
Var ute med Simona igår och provade lite 80-120 tider bl.a.
80-120 km/h
3:an 4,1 sek
4:an 4,3 sek
5:an 5,4 sek
6:an 6,9 sek
100-150 km/h
4:an 5,8 sek
5:an 7,3 sek
100-200 km/h med växling. 5:e och 6:e växeln
23,5 sek. Riktigt dålig tid, men man ligger som sagt under 2000 varv och därmed laddar turbon ingenting. Får prova ligga från 3:e växeln sen.
Tycker tiderna verkar rätt bra bra ändå eller? Ingen idéatt prova 0-100 och sådanna tider då jag fortfarande har dubbdäcken på.
80-120 km/h
3:an 4,1 sek
4:an 4,3 sek
5:an 5,4 sek
6:an 6,9 sek
100-150 km/h
4:an 5,8 sek
5:an 7,3 sek
100-200 km/h med växling. 5:e och 6:e växeln
23,5 sek. Riktigt dålig tid, men man ligger som sagt under 2000 varv och därmed laddar turbon ingenting. Får prova ligga från 3:e växeln sen.
Tycker tiderna verkar rätt bra bra ändå eller? Ingen idéatt prova 0-100 och sådanna tider då jag fortfarande har dubbdäcken på.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Re: Test av accelerationstider
Kristian wrote:
verkar vara rätt dumt att prova upp till 200km/h nu också eftersom dubbdäcken med alla sannolikhet bara är klassade på farter upp till 160km/h
- Mozzarella
Amar2 wrote:Kristian wrote:
verkar vara rätt dumt att prova upp till 200km/h nu också eftersom dubbdäcken med alla sannolikhet bara är klassade på farter upp till 160km/h
190 km/h är dom klassade för så jag tog en risk på 10 km/h. Tur att jag klarade mig oskadd!
Last edited by Kristian on Wed Mar 21, 2007 15:43, edited 1 time in total.
Amar2 wrote:Kristian wrote:
Dubbdäck brukar för det mesta vara klassade för 190km/h. Inget annat.
Jaguar x300 4.0l
Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
- TurboTuben
- Mozzarella
zilog wrote:hastighetsmärkningen för däck handlar vad jag vet om temperaturtålighet, alltså borde inte ett par korta repor överhetta däcken nog att stommen ska ge sig.
Vad talar om vilken hastighet ett däck klarar utan att sprängas om temperaturen hålls rätt?
..Eller så håller vi oss till samtalsämnet då den här tråden inte ligger i skitsnack!![]()
Är det något som är oklart?
Morbidio wrote:Kristian wrote:Ja, företaget som mixtrade med programvaran ska bänka den i slutet av april om allt går som det ska.
Fin fint. Ingen bänkning på original motor?
Nej, men det kommer att göras vid samma tillfälle eventuellt. Programvaran går att byta via diagnosuttaget..
Kristian wrote:Morbidio wrote:Kristian wrote:Ja, företaget som mixtrade med programvaran ska bänka den i slutet av april om allt går som det ska.
Fin fint. Ingen bänkning på original motor?
Nej, men det kommer att göras vid samma tillfälle eventuellt. Programvaran går att byta via diagnosuttaget..
Ska bli kul att se.
På tal om däck så är det väl alltid någon säkerhetsmarginal på däck, ett som är klassat 190 lär klara 220 från fabrik. Skulle jag tro. Mina däck har då inte haft några problem med det.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Grymt imponerad av tiderna. Kan de verkligen stämma 
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club