Vad tycker ni om det tror ni det blir snyggt ? Jag tror det kan funka bra om man tar en lite ljusare där fram...
Tona framrutorna eller inte ?
Tona framrutorna eller inte ?
Som ni flesta som titta i min projekt tråd så vet ni att jag nyss har tonat bakrutorna men nu e det så att jag går i tankarna att tona fram oxå
Vad tycker ni om det tror ni det blir snyggt ? Jag tror det kan funka bra om man tar en lite ljusare där fram...
SÅLD!!! Pugg 206 GTI 2001 års
Krille84 wrote:Snyggt är det säkert, speciellt om det är sådär lagom tonat runt om, inte kolsvart bak+inget/lite fram.
Problemet med beskitningen kvarstår ju, men det vet du säkert redan så
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Du kan hissa ner rutorna och sedan koppla av strömbrytarna så det inte går att hissa upp och ner rutorna. Det kommer då att stå i besiktningspappret att bilen är besiktad utan framrutor/att mekanism/vevarna inte fungerar. Ungefär så ska det gå.
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Eller köpa 2 rutor från skroten och skifta rutor bara det gåt ju fort på puggen.
Och ja det e proffs som gör det men det där med slipad kant funkar inte jag hade det på min mazda 323 F Sport 2002:a och där såg man inte kanten men det vart 2:a endå tyvär.
Det är mer snuten man e orolig för...
Och ja det e proffs som gör det men det där med slipad kant funkar inte jag hade det på min mazda 323 F Sport 2002:a och där såg man inte kanten men det vart 2:a endå tyvär.
Det är mer snuten man e orolig för...
SÅLD!!! Pugg 206 GTI 2001 års
Jag har tonat ända fram!
Jag fixade 2 extra rutor till besiktningen! (kostade mig en vetelängd)
Det tar typ 10 min att skifta rutorna..
Många besiktningsmän ger sig inte om du kommer med rutorna nere, utan kolla säkringar mm, så om du ska ha bilen kvar ett tag så kan jag rek att du införskaffar extra rutor..
Mvh Marcus
Jag fixade 2 extra rutor till besiktningen! (kostade mig en vetelängd)
Det tar typ 10 min att skifta rutorna..
Många besiktningsmän ger sig inte om du kommer med rutorna nere, utan kolla säkringar mm, så om du ska ha bilen kvar ett tag så kan jag rek att du införskaffar extra rutor..
Mvh Marcus
Gävle
Member 1288
Member 1288
har även hört fall där de lyser ner med ficklampa på rutan, och kan då se om de är tonade eller inte...hediis wrote:Du kan hissa ner rutorna och sedan koppla av strömbrytarna så det inte går att hissa upp och ner rutorna. Det kommer då att stå i besiktningspappret att bilen är besiktad utan framrutor/att mekanism/vevarna inte fungerar. Ungefär så ska det gå.
- demolition
Korpen wrote:Vad jag har HÖRT så ska det va att rycka toningen på platts eller 800:- i böter per ruta och ombesiktning men hus stor chansen e att bli stoppad vet jag inte.
Jag ser det snarare som en risk och inte chans
Tror faktst att dom flesta poliser skiter fullständigt i rutorna så länge dom inte är kolsvarta. Jag körde jämt med dimljus/halvljus och utan regplåt fram förut. Mötte polisbilar varenda dag under en lång period. Jag var tillsagd en gång inget mer.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
- danielr112
stirrah wrote:Tror faktst att dom flesta poliser skiter fullständigt i rutorna så länge dom inte är kolsvarta. Jag körde jämt med dimljus/halvljus och utan regplåt fram förut. Mötte polisbilar varenda dag under en lång period. Jag var tillsagd en gång inget mer.
Samma här.
och jag vet de som fick ställa sig att skrapa rutan på platsen! inte bara på en bil utan flera. samma sak gäller dimljusen och regplåten.. böter rakt av
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto