majonäs i oljepåfyllning?
majonäs i oljepåfyllning?
Där man fyller på oljan så är det massa vitt klegg. Bilen går oftast bra men när man plågat den en stund börjar motorlampan lysa och motorn dör vid exakt 4000 varv?
Vad kan det vara för fel?
205 GTi 89a det handlar om!
Vad kan det vara för fel?
205 GTi 89a det handlar om!
205 GTi 88 *såld*
205 GTi 89 *brann upp*
Har dessvärre ägt 3 volvo
Porsche 930 turbo i garaget
205 GTi 89 *brann upp*
Har dessvärre ägt 3 volvo
Porsche 930 turbo i garaget
Det vita klegget kan beror på kondens, ev vattenläckage någonstans i motorn, block eller topp eller packningar.
Att motorn dör vid 4000varv kan vara LMM kanske katalysator som är igensatt...
Att motorn dör vid 4000varv kan vara LMM kanske katalysator som är igensatt...
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Morbidio wrote:raffte wrote:Har exakt samma problem med min... såg att de saknades en bult på topplocket... får ngo fixa en bult jävel!
Det kan nog vara bra ja.
Min kompis insesterar om att det inte behövs någon bult efterosm de håller tätt iaf ^^ men ja vene tror de bäst att fixa en bult ja ;P såg på mekonomen att EN bult kostade 100spänn ?!?! måste ju för allt bultar eller är de några special edition bultar som är svindyra?
För det första är det sträckbultar som när man momentdrar dessa blir de lite längre och dessutom är de starkare än vanligt blötjärn med 8.8 styrka.
Brukar väl vara 12.9 eller 11.10
Första siffran anger brottgräns i antal hundra Nm.
Andra siffran anger sträckgräns på samma sätt.
Alltså 1200Nm respektive 900Nm.
Benjamin wrote:För det första är det sträckbultar som när man momentdrar dessa blir de lite längre och dessutom är de starkare än vanligt blötjärn med 8.8 styrka.
Är det inte första siffran som anger brottsgräns i 100x nM, medans den andra anger sträckgränsen i procent av brottsgränsen, dvs 1200N resp 1080N för 12.9 ?
Lyfter denna tråd lite.
Läst att nätet i oljepåfyllningslocket är en bov som man kan ta bort. Tror jag läste att man även kan ta bort nätet i vevhusventliationen? (det man trycker ner locket i).
Får det någon negativ inverkan av att ta bort dessa nät? Bör man ersätta nätet med något annat eller?
avser en 205:a
Läst att nätet i oljepåfyllningslocket är en bov som man kan ta bort. Tror jag läste att man även kan ta bort nätet i vevhusventliationen? (det man trycker ner locket i).
Får det någon negativ inverkan av att ta bort dessa nät? Bör man ersätta nätet med något annat eller?
Peugeot 205 gti -90
MrPallman wrote:Lyfter denna tråd lite.
det jag har läst så ska de inte på verka motorn negativt, jag har samma proglem och ska resna ut vevhusventliationen i sommar till 405:an
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sammy wrote:MrPallman wrote:Lyfter denna tråd lite.
det jag har läst så ska de inte på verka motorn negativt, jag har samma proglem och ska resna ut vevhusventliationen i sommar till 405:an
Okay, jag testar..hör av mig om motorn rasar
Peugeot 205 gti -90
zilog wrote:Jag har tagit bort nätmanteln i oljepåfyllningen på min 205GTI, och har inte haft några problem med ökad oljeförbrukning etc. Dock vet jag ju inte om det har förhindrat igenfrysning då bilen har stått i garage de kallaste nätterna i vintras.
nätfiltret i hatten på oljepåfyllningen finns dessutom bara på de bilar som såldes i norden verkar det som.
de flesta bilar jag kört har de plockats på... det har fungerat bra.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...