Kamrater,
Det börjar bli kyligt på mornarna och tänkte därför skaffa mig och Peggan en motorvärmare med tillhörande kupédito innan det blir alltför jävligt. I vanlig ordning några frågor:
1) Defa eller annat? Har kollat på defa.com och de har i vart fall en relativt utförlig monteringsanvisning.
2) Är det värt mödan att göra det själv eller skall man be någon expert? Beskrivningen verkar som sagt relativt "straight forward", men jag har aldrig gjort detta förut.
3) Nån som vet vad det kan kosta att lämna in och få det gjort? Vad kostar själva prylarna?
4) Var sätter man intagskontakten?
5) Något annat man bör ha i åtanke innan man beslutar sig...?
Tack på förhand,
Johan
Montera motorvärmare 406 V6 -00
Montera motorvärmare 406 V6 -00
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06
-
Malte
Har sett att kabeln brukar sitta i mitten av registreingsskylten, lyckades dock inte ta mig dit på den 406:a jag monterade på. Satte den på höger sida, just i böjen på den svarta listen på kofångaren, där syns den inte så mycket samt passade bra med kontakten i garaget. Föredrar personligen Calix i stället för defa, är alltid (nästan) billigare, har billigare kabel när den blir snodd (för det blir den) samt har rak kontakt i stället för vinklad (går att sätta i alla uttag utan att ta i nåt, samt slits ut om du skulle råka glömma den i). Ett slag för det svenska Calix i stället för norrmännens dyra alltså...=) Smaksak kanske, vad vet jag...
Åtminstone Defa är ju slangvärmare och från början hade de fel monteringssats och monteringsanvisning för dessa. De sattes på fel sida av motorn. En varning bara, kolla http://www.peugeot-sport-club.com/phpBB ... rv%E4rmare om du ska lämna in den för att se vilken kontrollfråga du ska ställa.
EN 14497
Priser DEFA motorvärmare
För den intresserade kan jag meddela följande priser för motorvärmarkomponenter till V6 hämtade från KGK's hemsida:
Motorvärmare 411701 676:- (slangvärmare inkl vissa mont.det)
Installationskit 460426 712:- (div slangar, ventiler, etc.)
Anslutningssats 460785 384:- (ansl.kabel, intagskabel samt mont.det.)
Grenkabelsats 460760 548:- (för inst av kupévärmaruttag)
Summa summarum 2.320:-
Hejs,
Johan
Motorvärmare 411701 676:- (slangvärmare inkl vissa mont.det)
Installationskit 460426 712:- (div slangar, ventiler, etc.)
Anslutningssats 460785 384:- (ansl.kabel, intagskabel samt mont.det.)
Grenkabelsats 460760 548:- (för inst av kupévärmaruttag)
Summa summarum 2.320:-
Hejs,
Johan
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06