Hej!
Ska börja titta på ljud till en 406 Sedan(96-02).
Jag vill alltså bara uppgradera det ursprungliga ljudsystemet i bilen till ett bättre och för att göra det måste jag veta hur många högtalare och basar det finns i bilen samt vad det är för storlek på dessa!
Ytterst tacksam för svar!
406 Sedan - Högtalare - Antal och storlek
i 02án sitter det 4 st högtalare av märket Harman, 2 st 6x9òr i hatthyllan samt 2 st 5,25" i framdörrarna, har du stora ljudpaketet från JBL så sitter det ett slutsteg i bagagen, på ca 320 Watt (yeah right) bakom tyget på högersidan bak, mitt emellan hjulhus och baklampor, samt 2 st diskanter i framrutan under nätet...
Då det är riktigt gott ljud i 406 från fabrik så kan jag tipsa om ett litet 4-kanals steg och montera lite tyngre grejjor i orginalhålen, vill du dessutom vara amitiös så sprutar du lite noise-killer i dörrarna samt !!!!!!
DU MÅSTE KOLLA SÅ LISTERNA SITTER FAST ORDENTLIGT PÅ DÖRRARNA!!!! annars låter det skräp utanför... hör av dig om du har frågor via PM.
Då det är riktigt gott ljud i 406 från fabrik så kan jag tipsa om ett litet 4-kanals steg och montera lite tyngre grejjor i orginalhålen, vill du dessutom vara amitiös så sprutar du lite noise-killer i dörrarna samt !!!!!!
DU MÅSTE KOLLA SÅ LISTERNA SITTER FAST ORDENTLIGT PÅ DÖRRARNA!!!! annars låter det skräp utanför... hör av dig om du har frågor via PM.
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
-
Eurico-406
Eurico-406 wrote:japp de där med skrammel i dörrarna har ja problem med, och jag har inte äns satt in nån bas eller slutsteget än
som jag skrev i mitt pm... hör av dig så löser vi nått
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"