Farthållarproblem 406 V6
Farthållarproblem 406 V6
Symptom på mina farthållarproblem:
1) En kort tid (10-30 s) efter att jag aktiverat farthållaren rusar den, dvs accelererar kraftigt och måste då deaktiveras för att man inte skall hamna i situationen att framföra sitt fordon i 240 knyck;-)
2) När jag aktiverar farthållaren indikeras detta inte på instrumentpanelen, vilket jag har för mig att det skall.
Någon som vet nåt?
/Johan
1) En kort tid (10-30 s) efter att jag aktiverat farthållaren rusar den, dvs accelererar kraftigt och måste då deaktiveras för att man inte skall hamna i situationen att framföra sitt fordon i 240 knyck;-)
2) När jag aktiverar farthållaren indikeras detta inte på instrumentpanelen, vilket jag har för mig att det skall.
Någon som vet nåt?
/Johan
406 V6 Sport -01
807 -06
807 -06
på instrumentpanelen skall inget synas att du aktiverar CC´n det gör det dörimot på många andra bilar, felet ligger TROLIGTVIS i att spaken till CC´n på bilen är glapp, och ger signaler att öka, tips, ta isär och kolla "fjädrarna" samt kontaktstyckena så löser det nog sig,
Du har aldrig haft bekymret att hastighetsmätaren lägger av? då sitter felet på växellådan, vid kontakten, utsatt för möe skit é den...
Du har aldrig haft bekymret att hastighetsmätaren lägger av? då sitter felet på växellådan, vid kontakten, utsatt för möe skit é den...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Jag hade ett liknande problem, när jag åkte på farthållaren tyckte bilen ibland att den skulle accelerera själv. Den fortsatte att öka tills man kopplade ur farthållaren eller tryckte på bromsen. Spaken byttes och allt fungerade igen.
Problemet med hastighetsmätaren som beskrivs kan också orsakas av en pryl som sitter på torpedväggen framför föraren. Min lägger av ibland, för att sedan fungera 0.1-30 sekunder senare...
/Marcus
Problemet med hastighetsmätaren som beskrivs kan också orsakas av en pryl som sitter på torpedväggen framför föraren. Min lägger av ibland, för att sedan fungera 0.1-30 sekunder senare...
/Marcus
'01 406 Coupé V6 70'Anni
Tomaz wrote:jag har ingen indikeringslampa på instrumentpanelen när jag använder farthållare![]()
![]()
![]()
På min V6:a var det bara själva farthållarknappen som lyste, inte nån lampa på panelen.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
André V wrote:Tomaz wrote:jag har ingen indikeringslampa på instrumentpanelen när jag använder farthållare![]()
![]()
![]()
På min V6:a var det bara själva farthållarknappen som lyste, inte nån lampa på panelen.
samma här
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Claes B wrote:Tobbe Tuff wrote:André V wrote:Tomaz wrote:jag har ingen indikeringslampa på instrumentpanelen när jag använder farthållare![]()
![]()
![]()
samma här![]()
Den gamla typen av spak då eller?
Förmodligen, är inte säker på hur den nya ser ut.
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
André V wrote:Claes B wrote:![]()
Förmodligen, är inte säker på hur den nya ser ut.Min variant var en riktig spak (alltså inte en satellit med knappar) som gick att trycka framåt/bakåt, uppåt/neråt.
Ok, min sitter ju där den sitter ja...Bara knappar, inget lyse i den inte.
Claes B wrote:André V wrote:Claes B wrote:![]()
Förmodligen, är inte säker på hur den nya ser ut.Min variant var en riktig spak (alltså inte en satellit med knappar) som gick att trycka framåt/bakåt, uppåt/neråt.
Jag hade alltså förutom spaken även en lampförsedd knapp långt ner på panelen på vä sida.
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
André V wrote:Claes B wrote:André V wrote:Claes B wrote:![]()
Jag hade alltså förutom spaken även en lampförsedd knapp långt ner på panelen på vä sida.
samma här