Har hittat ett glapp i den i 5-56-indränkta pryl på bilden nedan (i mitten av bilden). Jag gissar att den egentligen heter p-ände, eller kanske yttre styrstag?
Claes B wrote:Ja, nej. Byt bara den som är dålig. Framvagnsinställning är lämpligt efter byte.
Tack!
Du får gärna berätta för mig vad du fick betala för en ny p-ände ifall du skaffar en på peugeot. Ska nämligen själv köpa en likadan snarast. Tackar på förhand.
x Peugeot 205 Mi16 -89 --> Ban/Busbil *SÅLD*
x Peugeot 205 -20?? --> Projekt
x Citroen C4 VTR -06 --> "A till B-bil"
x Peugeot Partner -11 --> ArbetsPARTNER
MacGyver wrote: Du får gärna berätta för mig vad du fick betala för en ny p-ände ifall du skaffar en på peugeot. Ska nämligen själv köpa en likadan snarast. Tackar på förhand.
/David
Gav 306 kr på mekonomen, peugoet vet jag inte. Var tvungen att värma lite för att få den gamla att släppa, annars var det inga problm att byta
Last edited by MrPallman on Thu May 03, 2007 15:16, edited 1 time in total.
Jag kör med biltemas styrleder, under hundringen i pris, och har på mina 750 mil iaf inte fått kännbart slitage, de går fortfarande trögt att vrida runt med fingrarna.
Man gör normalt inte framvagnsinställning för att man byter en styrled. Man mäter bara noga när man byter.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Håller med TheDagger det är bara att ta ett skjutmått, mäta på den gamla och sen skruva bort den dit med den nya och skruva in den tills måttet stämmer. Har aldrig gjort en framvagnsinställning efter att jag bytt p-ändar och aldrig haft några problem med däckslitage.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.