Min 205 gti rycker och går lite illa! allt bytt. Hjälp!!!!
Min 205 gti rycker och går lite illa! allt bytt. Hjälp!!!!
hej!
Min 205 gti -89 rycker och går lite illa! varm som kall spelar verkar inte spela nån roll. Senaste månaden har jag bytt det mesta men problemet kvarstår.
Det verkar som motorn"tvekar" lite, och liksom rycker. ibland skiner den till och går fint men oftast hugger det lite och rycker... obs inget kraftigt eller så men det märks.
bytt: rotor, lock, kablar till alla stift, 4 stift, spolen som gör ström till siften, kollat luftmassemätaren och rengjort. kontaktspray på kablar som har med insprutningen att göra.
Felet blir jag inte klok på!Har mycket meckkunskap och så, samt en duktig far som hjälpt till. vi kommer ändå inte fram till nått. Vad göra????
Snälla har nåt förslag...
Stort tack/ Flippen Medlem i Pcos
Min 205 gti -89 rycker och går lite illa! varm som kall spelar verkar inte spela nån roll. Senaste månaden har jag bytt det mesta men problemet kvarstår.
Det verkar som motorn"tvekar" lite, och liksom rycker. ibland skiner den till och går fint men oftast hugger det lite och rycker... obs inget kraftigt eller så men det märks.
bytt: rotor, lock, kablar till alla stift, 4 stift, spolen som gör ström till siften, kollat luftmassemätaren och rengjort. kontaktspray på kablar som har med insprutningen att göra.
Felet blir jag inte klok på!Har mycket meckkunskap och så, samt en duktig far som hjälpt till. vi kommer ändå inte fram till nått. Vad göra????
Snälla har nåt förslag...
Stort tack/ Flippen Medlem i Pcos
/Flippen
205 Gti -89 ljusblåmetallic original!
Mer effekt på G under våren
- danielr112
- danielr112
flippen wrote:katten mår fint och bränslefiltret glömde jag nämna. Det är också bytt!
jordfel sa sammy. Kan du förklara var eller så???
Tack
i någon av de 37437 jodpunkterna
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
- danielr112
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

-
Håkan Svensson
Håkan Svensson wrote:Jesper Cronelid wrote:Läckage innan lambda?
Kan man få fel lambdavärde på detta oxå? Va precis och besiktigade, allt va fint utom detta.
Bilen känns seg och har kass tomgång imellanåt.
jopp
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Hej! Felet va lite allt möjligt...
Bla: Ärg på soppapumpen, ena tändkabeln hade fel motstånd, rengjorde lambda mätaren och luftmassemätaren.
När jag ändå var igång bytte jag till ngk:s R stift, som enligt uppgift bilen skulle gå bäst på
.Det gjorde den me!
Bla: Ärg på soppapumpen, ena tändkabeln hade fel motstånd, rengjorde lambda mätaren och luftmassemätaren.
När jag ändå var igång bytte jag till ngk:s R stift, som enligt uppgift bilen skulle gå bäst på
/Flippen