Har sprängt original högarna bak. Ska sätta dit nåt nytt, men vet ej vad.
I baggen finns en låda m en 12a och 4kanals förstärkare.
Fram original.
Jättesnällt om nån kan komma m idé och råd på vad som är bra och vad som passar i original hålen.. Och om det vore best och byta fram till nått bettre..
Sen kan du köpa några DLS 224 och ha bak.... (e rätt säker på att det e 4" bak).... dom ligger på 500 spänn ungefär... mer än så tycker jag e onödigt o lägga på bakhögtalarna.. för hur ofta sitter DU där?
Ahhh.. du har redan steg såg jag. Är det kopplat till framsystemet nu oxo?
Förstärkaren är inte kopplad till annat enn lådan.
Jo, jag har tänkt tanken själv med bettre grejer fram istället. Därför har jag inte kopplad nån av högtalarne till förstärkaren änn.
Ska kolla lite på DLS.
Har du nån koll på en bra stereo som kan ge max ut av systemet (DLS)?
Har inte fått köpt mig en ny stereo änn, kör fortafarande på original.
Kanske ska göra det före jag köper högtalare så jag får nåt som passar ihop... eller??
Just nu har jag originalstereon ihop med 4-kanalssteg via högnivån och som det är nu ger det generatorstörningar. Men jag har en panasonic CD med dubbla lågnivå som jag kommer byta till imorgon.
Låt sen 2 kanaler på steget driva framsystemet. Det gör större skillnad än man tror. Bakhögtalarna fixar stereon med den inbyggda effekten.
Så... ja, det är idé att byta till en stereo med dubbla lågnivå innan du byter ut högtalarna.
det sitter 5.25" bak i bilen vad jag vet iaf.. o DLS är ett bra val..
DLS 425 5.25" koaxial kostar 1060:- på nårdik.. lite mycket kanske.. jag ska köpa såna idag helt nya för 650:- o sätta i dom på söndag.. kan ju berätta hur dom låter sen.. har ett DLS MS6 framsystem idag och DLS Reference 200A slutsteg..
annars har du DLS 225 kostar 660:- på nårdik..
tips på bra stereo.. Kenwood tycker jag gör kanongrejer.. ingen nackdel att dom är riktigt snygga heller. annars så kan du ju köpa vad som helst inom en viss prisklass av dom kända märkena så lär du inte bli besvkien.. kenwood,pioneer,alpine,jvc,panasonic .. alla funkar =D
tips på bra stereo.. Kenwood tycker jag gör kanongrejer.. ingen nackdel att dom är riktigt snygga heller. annars så kan du ju köpa vad som helst inom en viss prisklass av dom kända märkena så lär du inte bli besvkien.. kenwood,pioneer,alpine,jvc,panasonic .. alla funkar =D
Hur kunde du glömma Clarion???
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Oavsett om man "gillar" Clarion eller inte, så ÄR det ett av de bästa märkena inom bilstereo.
Blaupunkt kan jag förstå, för de är rätt fula, men det är bra kvalitet.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
med lite egna erfarenheter och "inside-information" kan jag utan å skämmas påstå att pioneer ligger ljusår före dom flesta andra märkerna i både kvalite och teknik, fast de är ju bara min fackmässiga mening....
Visst är Pioneer skitbra, men är inte "ljusår" lite att ta i?
har beställt tid för montering av ljud i min RC om 2 veckor.. mitt val blev alpine.. riktigt bra grejer men inte billigt precis. mitt system går på 19.000 + montering. högtalare fram och bak samt en sub. plus steg och huvudenhet..
clarion och pioneer.. hm. funkar säkert, hade föredragit pioneer före clarion om man bara ser till hur bra det skall låta..
jag ska åka o montera in mina grejer idag.. hoppas det går bra.. måste ta bort mittkonsolen o dra lågnivåkablar där.. o sen till det svåra.. fixa genomföringen för strömkabeln.. o så sätta i nya högtalare i dörrarna.. =)
Håller med Twedmark om att Nårdik är bra! Har beställt grejjer därifrån 3 gånger och fått de inom 1-2 dagar. Priset är riktigt bra och de har rätt så kunnig personal. Själv håller jag mig till Infinity, kanon ljud men är inte precis det billigaste på marknaden.
-----------
*306 GTi*
##Rostig Rex-cykel 3vxl ##
-----------
Avställd pga indraget körkort Inte nu längre
Clarion är varken snygga eller bra.. Jag har haft 2st olika Clarion, har haft JVC's första mp3 modell med trippla lågnivå ut... dyr serie, har haft allt möjligt men ingen av de har varit i närheten av vad pioneers huvudenheter levererar ljudmässigt...
Skulle ja lägga pengar på huvudenhet så är Pioneer klart förstahandsvalet för mig...
Köp lanzar högtalare Har dock inge koll på vilka som säljer lanzar högtalare men sök på google lr dylikt..
ruskigt bra sound i dom har 2 st 6x9 bak på 300 watt
Jag kan fortfarande inte fatta hur man kan såga Clarion sådär.
Jag vidhåller fortfarande att de ligger bland de främsta.
Och vad har ful med saken att göra? Kvalitet och utseende har inte nåt med varann att göra. Men om man bara köper en stereo för att den ser frän ut är man ju inte så klyftig.