Avgasljud?
Avgasljud?
Behöver man ett nytt avgassystem för att få sånthär ljud eller vad kan man behöva?
Vad kan man annars tänkas köpa för bättre ljud?
http://www.youtube.com/watch?v=xaSk-Xa5UwI
Vad kan man annars tänkas köpa för bättre ljud?
http://www.youtube.com/watch?v=xaSk-Xa5UwI
Last edited by Micke_GTi on Wed May 09, 2007 15:17, edited 1 time in total.
Kör: Golf V6 4-Motion -02
Körde: 206 GTi -00
Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
Ska det vara helt tyst får du nog inte starta din motor.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Ska det vara tyst eller ljudligt? Stora ljuddämpare dämpare bättre än små, och allting dämpar bättre än Simons.
Vill man ha mer ljud kan man ju rationalisera bort t.ex. mellandämparen och ersätta slutdämparen med nån liten, rak historia.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
André V wrote:Vill man ha mer ljud kan man ju rationalisera bort t.ex. mellandämparen och ersätta slutdämparen med nån liten, rak historia.
Jag tycker det räcker med en rak dämpare i slutet, tar du bort mellandämparen kombinerat med en rak dämpare finns risken att ditt kranium resonerar sönder när du kör
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sammy wrote:André V wrote:Vill man ha mer ljud kan man ju rationalisera bort t.ex. mellandämparen och ersätta slutdämparen med nån liten, rak historia.
Jag tycker det räcker med en rak dämpare i slutet, tar du bort mellandämparen kombinerat med en rak dämpare finns risken att ditt kranium resonerar sönder när du kör
I SYNNERHET om man ,som André skuffade vid, kör med simons. Simons är jättebra om man vill ha både högt avgasljud och högt mottryck i systemet
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Ser det inte ut som en Devil slutburk?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Micke_GTi wrote:PelleW wrote:Ser det inte ut som en Devil slutburk?
Så man kanske bara behöver slutröret för att det ska låta så?
Är inte så bra på avgassystem o sånt.. Därför jag frågar så mkt
nästa alla utblås har ett unikt ljud, har haft 2 olika 3.5" dämpare och de lät olika..men bytet till 4.5 gjorde stor skillnad
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sammy wrote:Micke_GTi wrote:PelleW wrote:Ser det inte ut som en Devil slutburk?
Så man kanske bara behöver slutröret för att det ska låta så?
Är inte så bra på avgassystem o sånt.. Därför jag frågar så mkt
nästa alla utblås har ett unikt ljud, har haft 2 olika 3.5" dämpare och de lät olika..men bytet till 4.5 gjorde stor skillnad
Spelar det STOR roll vilket märke man har? Något märke som är bättre än något annat?
Vill ha något liknande det ljudet som jag länkade till (tror jag).
Hur mycket kan ett utblås/slutrör kosta? Kan jag byta det själv?
Kör: Golf V6 4-Motion -02