205 Gti missljud i motor

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
205_gti_sebbi

205 Gti missljud i motor

Post by 205_gti_sebbi »

För någon dag sedan så körde jag lite granna som vanligt me peggan. Sedan dog instrumentpanelen. Såg att säkringen hade gått eftersom att jag hade kortslutit genom att spänning träffat antennen. Efter detta så körde jag iväg som vanligt. Helt plötsligt så började detta konstiga missljud. Det låter mer när man ger gas o mindre när man ligger på ett jämt varvtal. Det låter rätt högt. Som en rullande cykel fast mycket högre. Jobbigt nu eftersom besiktning 29 maj:(
tackar för svar!
205 gti -89 | bil just nu
Ford sierra dohc 2.0 | röken topp
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Kan det vara växellådan som börjat låta? Svårt att felsöka ljud såhär över forum.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
general

Post by general »

För någon dag sedan så körde jag lite granna som vanligt me peggan. Sedan dog instrumentpanelen. Såg att säkringen hade gått eftersom att jag hade kortslutit genom att spänning träffat antennen. Efter detta så körde jag iväg som vanligt. Helt plötsligt så började detta konstiga missljud. Det låter mer när man ger gas o mindre när man ligger på ett jämt varvtal. Det låter rätt högt. Som en rullande cykel fast mycket högre. Jobbigt nu eftersom besiktning 29 maj:(
tackar för svar!

Hur låter det? Viner, knackar, sprakar eller fräser?
Försvinner oljudet om du stänger av ev. stereo?
Partner -11
205GTi -90
Post Reply