Bromsskivor Brembo Max fel offset?
Bromsskivor Brembo Max fel offset?
Beställde nya bromsskivor och belägg för ett par veckor sen och skulle sätta på idag. Men de nya bromsskivorna passade inte, har beställt Brembo Max från Sam Bilmode. Artikelnr: B3023MAX
Jag kollade ändå upp detta och skrev in regnr med mera, men har alltså ändå fått fel. Snackade precis med Sam Bilmode och de visste inte vad det kan bero på men de skulle kolla upp..
Jag har för mig att jag läst nånting här på forumen om att bromsarna ändrades på Peugeot 206an efter en viss årsmodell. Jag har alltså 02:an, vilka skivor ska man då beställa?
Jag kollade ändå upp detta och skrev in regnr med mera, men har alltså ändå fått fel. Snackade precis med Sam Bilmode och de visste inte vad det kan bero på men de skulle kolla upp..
Jag har för mig att jag läst nånting här på forumen om att bromsarna ändrades på Peugeot 206an efter en viss årsmodell. Jag har alltså 02:an, vilka skivor ska man då beställa?
Jo, så är det. Jag råkade ut för samma sak. Det är en skillnad i ET, dom bytte fabrikat på bromsarna har jag för mig, dom tidigare är dom som hängt med sen mitten av 90-talet och 306an...
Alternativet är att kolla dom till 307an, 1.6an. Den ska ha samma som du har. Jag dubbelkollade där med mina Tarox-skivor(som var samma fel på som du har)
Alternativet är att kolla dom till 307an, 1.6an. Den ska ha samma som du har. Jag dubbelkollade där med mina Tarox-skivor(som var samma fel på som du har)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Här är skivorna som inte passade:
Tror jag har hittat ett par som passar nu, dessa:
Kan det stämma tro? Är tjockleken som är större och det var även den tjockleken jag såg till Peugeot 307.
Tyvärr hittar jag inga som är slitsade... var finns de skivorna du pratar om Peter J?
Egenskaper:
Position Fram
Skivtyp Ventilerad
Diam. [mm] 266
Skivtjocklek [mm] 20,5
Hålantal 4
H [mm] 27,6
Hålkrets-Ø [mm] 108
Anm! Säljes parvis
Anm! Pris per styck
PB-typnr 15552
Position Fram
TillCh.nr 9078
Tror jag har hittat ett par som passar nu, dessa:
Egenskaper:
Position Fram
Skivtyp Ventilerad
Diam. [mm] 266
Skivtjocklek [mm] 22
Min tjocklek [mm] 20
Fälghål 4
PB-typnr 15552
Position Fram
FrånCh.nr 9079
Kan det stämma tro? Är tjockleken som är större och det var även den tjockleken jag såg till Peugeot 307.
Tyvärr hittar jag inga som är slitsade... var finns de skivorna du pratar om Peter J?
Sammys är en -03 och jag antar att han kör med EBC skivor. Tror mig minnas en gammal projekttråd där han monterade dessa skivor. Som sagt så finns inte Brembo Max till 206 nyare årsmodeller. Jag hade detta problem också när jag köpte skivor till min gamla Rallye. Då tog jag Turbo Groove istället, som är borrad och slitsad.
Sam sålde EBC förut iaf, bör väl gå att byta om det är de som har gjort fel.
Sam sålde EBC förut iaf, bör väl gå att byta om det är de som har gjort fel.
Jag kör på Tarox-skivor, G88, funkar ok. Vet inte om det är beläggen som blir varma eller om det är skivorna som gör det, men jag har en del fade när jag pressar dom. Beläggen är tarox också. Ganska original skulle jag gissa på.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW