Eftersnack Gillinge (bilder)

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Rash wrote:
Fnatte wrote:Summeringen är addering av poäng. Vad är det som är konstigt med det? Man får poäng efter varje bansträckning. Från parkbanan var det bara Göran och Per som fick poäng.

Micke> Är inte nio rundor tillräckligt? Nån gräns får det vara... Visst, tiden var bra, men du körde dom sista vändorna alla på raken.

Men var det inte Waern som vann på Parken? :?

Sedan har ju det här med poängfördelningen diskuterats av crew innan. Det var ju sagt att man inte ska kunna få mer än 10p/tillfälle.
Att man tex inte ska kunna plocka hem 20p vid ett tillfälle i Sthlm, och ytterligare 20p till hösten, medans man på parken bara får 10p..

Lite orättvisst kanske i hopp om att en sthlmare vinner? :wink: Nu är ju visserligen saken redan biff, att Orre kommer att dominera totalt.
Men rätt ska väl vara rätt? Totalt ska man ju inte kunna få mer än 30p på cupen då det är tre deltävlingar..

Man ska inte ta det på så blodigt allvar heller :)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Göteborgare ska väl inte kunna vinna cupen genom att bara köra på en träff? Det drar ju det hela till att det bara är en träff på västkusten och hela den delen igen. På parken kan man bara ha en sträckning om man samtidigt vill jämföra sina tider med dom på sportvagnsklubben. Dessutom har dom som kör där en fördel iom att dom känner banan. Jag vill inte att en sthlmare vinner, men det blir en massa halvpoäng och skit om man ska dela upp jämnt. Dessutom blir det bättre nu, för om det skulle regna halva dagen så behöver man inte ta in att det ska bli jämnt där. Det är ju mest för förarträning det här ju!

Jag formulerade mig fel innan, av dom som körde på och fick poäng på parken var det bara göran och per som körde på gillinge.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Fnatte wrote:Göteborgare ska väl inte kunna vinna cupen genom att bara köra på en träff? Det drar ju det hela till att det bara är en träff på västkusten och hela den delen igen. På parken kan man bara ha en sträckning om man samtidigt vill jämföra sina tider med dom på sportvagnsklubben. Dessutom har dom som kör där en fördel iom att dom känner banan. Jag vill inte att en sthlmare vinner, men det blir en massa halvpoäng och skit om man ska dela upp jämnt. Dessutom blir det bättre nu, för om det skulle regna halva dagen så behöver man inte ta in att det ska bli jämnt där. Det är ju mest för förarträning det här ju!

Jag formulerade mig fel innan, av dom som körde på och fick poäng på parken var det bara göran och per som körde på gillinge.

Nej nu missförstår du mig. Menar att man ska få 10p max per körning.. Lite svårt att vinna då om man bara kört en gång tex. Det ska ju krävas och att man är hängiven för att vinna. De som kör alla tävlingar har och ska ha bäst chans att vinna cupen..

Menar absolut inte att man ska kunna vinna cupen genom att bara ha kört en deltävling.

Menade bara att man inte ska dela ut totalt 40p i sthlm och 10p i Gbg, om du hänger med i mitt resonemang?

Många ord för att få ha sagt lite :lol:

Dagger: Menar bara att rätt ska vara rätt 8) Inte mycket begärt väl? :D
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Rash wrote:
Dagger: Menar bara att rätt ska vara rätt 8) Inte mycket begärt väl? :D

Nejdå, men inget att hetsa upp sig för heller!

Är lite deppad att jag inte kunde köra i Sthlm eftersom det gick skapligt i Gbg :(
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Förresten, ville absolut inte förringa ditt arbete Fnatte!
Michael
Crew
Crew

Post by Michael »

Fnatte wrote:205orna kom in i fållan, det är er som bromsfördelningen bak är fel på :) Eran svansar vid varje inbromsning vid mål, förra året också. Har inte sett många andra som gör det. Antingen byta reducerventil eller skaffa nya ställbara reducerventiler.

Oki, börjar så smått misstänka att det är nåt fel. Trodde det var normalt för 205or att vara lätta i baken. Men vår verkar bete sig konstigare än andra. Måste kolla på det här.

Är det någon som har bild/film på hur vår bil beter sig på bana :roll: . Skulle bara kul att se, efter uppgraderingen.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Förra året var det väl så att vi tog de tre delmomentens/bansträckningar tider på Lunda. Sen summerades den och man fick en etta, tvåa osv. Dessa fick 10 p och nedåt. Så att man för en hel dag på Lunda fick 10 p som mest.

Jag är helt inne på Rash linje, man ska få 10p för hela dagen inte för varje bana man lyckas trycka in på en dag. Se det som flera åk i slalom, man får inte världcup-poäng för varje åk utan för den totala tiden på slutet. :)
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Michael
Crew
Crew

Post by Michael »

Andreas Bystedt wrote:Förra året var det väl så att vi tog de tre delmomentens/bansträckningar tider på Lunda. Sen summerades den och man fick en etta, tvåa osv. Dessa fick 10 p och nedåt. Så att man för en hel dag på Lunda fick 10 p som mest.

Nästan vi gav poäng beroende på placering på resp. sträcka och sedan summerades poängen. För att få fram en vinnare som sedan fick 10p och tvåan 9p osv i cuppen.Detta för att det rent administrativt är enklare att summera poäng än tider. Lätt när man sitter vid datorn men svårare "på fältet". Men i övrigt korrekt.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Attsäter »

M.Attsäter wrote:Hoppas tiderna kommer upp snart så vi får det bekräftat att simon körde som en kärring i konbanan :wink:

Simon! wrote:va tusan, jag kan väl ändå inte varit långsammast runt konbanan? *snyft*

:roll: :roll: :wink:
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

M.Attsäter wrote:
M.Attsäter wrote:Hoppas tiderna kommer upp snart så vi får det bekräftat att simon körde som en kärring i konbanan :wink:

Simon! wrote:va tusan, jag kan väl ändå inte varit långsammast runt konbanan? *snyft*

:lol: :lol: :lol:

Han är fortfarande skyldig mig en whiskeyflaska 8) Kommer den till halmstadsträffen må tro? 8)
Simon!

Post by Simon! »

Rash wrote:
M.Attsäter wrote:

:lol: :lol: :lol:

Han är fortfarande skyldig mig en whiskeyflaska 8) Kommer den till halmstadsträffen må tro? 8)

mkt troligt Rashie.. Jag har icke glömt. Jag håller alltid ord, ibland bara dröjer det lite :) Bara jag lyckas masa mig dit... ska gräva i skattkistan lite först... det ligger bara en massa jävla rupies och lire i den, inga svenska gulddubloner :) :mrgreen:

får sälja mig, men till halmstad ska jag..
Jaguar x300 4.0l

Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Jag och Luuk ska nog dit med, hänga på?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Post Reply