Vissa modeller av 406 har klistrad svart dekor på B- och C-stolparna. Skrovlig självhäftande plast som inte tål vare sig starkt solljus (blir vågigt) eller närgångna skarpa objekt som vassa naglar (skrapas).
Är det någon som har rivit bort dessa? Är det smidigt gjort? Hur ser lacken ut under? Hur reagerar gummilisterna som dekoren delvis döljs av? Eller har någon måhända klistrat dit nya?
Det är så störande med billigt utförda detaljer som inte gör någon som helst nytta, eller hur?
Klistrad svart dekor på 406:ans stolpar
- 406_Jonathan
Plockade väck dem på 406an förra sommaren. Det var inga problem, bara att dra väck dem och sedan gno väck lite limrester med avfettning (tror jag vi använde?).
Lacken var ganska fin under, bara på något ställe som den var något matt.
Sedan har bilen varit omlackad en gång, så det blev en liten kant på lacken på alla dörrar längst upp där den ska sluta. Men inget man tänker på.
Men finns ju nya att köpa också, kan inte tänka mig att de är dyra.
Lacken var ganska fin under, bara på något ställe som den var något matt.
Sedan har bilen varit omlackad en gång, så det blev en liten kant på lacken på alla dörrar längst upp där den ska sluta. Men inget man tänker på.
Men finns ju nya att köpa också, kan inte tänka mig att de är dyra.
Har ju funderat på att köpa nya. Men frågan är ju hur länge är dom fina? Kanske blir bättre att ta bort dom helt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.