Startar en ny tråd då ja tror att min förfrågan kan gå förlorad annars.
Ivf, Har nu konstaterat att fläkten på passagerar-sidan fram inte funkar som den ska, och iom att de är seriekopplade vid halvfart så funkar ingen av dem.
Det roliga är att Peugeot vill ha antingen 2700 eller 3100 beroende på vilken av fläktarna just den trasiga är.. vilket jag tycker är helt vansinnigt!
Min fråga är då, är det någon som har tips på ersättningsfläkt eller på om jag bara kan ersätta fläktmotorn? Och exakt hur gör man?
Hittat en bra tråd på GTI-6 forumen:
http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=47937&page=last
Även en text som lyder:
You don't have to remove the bumper either as suggested elsewhere, you can unclip the rad and f*n assemblies and hold it back to the engine a bit to gain access to the nuts between the aircon condensor and twin f*n assembly using a long socket handle with a 10mm socket from the back.
Undo the phillips screw in the middle of the f*n blade (turn clockwise to remove) and remove this to gain access to the 3 bolts from the front, working through the bumper grille.
Its a bit tight but can be done.
Best of luck.
Detta verkar vara en lösning på HUR.. men frågan är fortfarande med vad jag ska lösa problemet :/
I den där länken ja har med här ovan finns även el-scheman för fläktarna ifall nån bryr sig =)
Ivf, please help! Jag vill inte lägga 3k på en satans fläkt :/