Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Fick min feta intercooler idag och har fördrivt dan me att montera oljekyl, vattenkyl och nämnda intercooler. Efter mycket kapande i spoiler så har jag 7 cm kvar till kylfläkt (mellan ic och vattenkyl)
Någon här som vet vilka bilar som har lämpliga kylfläktar? Ska helst vara 50-55 mm tjock så man har lite att spela på.
Dennis.S wrote:Fick min feta intercooler idag och har fördrivt dan me att montera oljekyl, vattenkyl och nämnda intercooler. Efter mycket kapande i spoiler så har jag 7 cm kvar till kylfläkt (mellan ic och vattenkyl)
Någon här som vet vilka bilar som har lämpliga kylfläktar? Ska helst vara 50-55 mm tjock så man har lite att spela på.
/Dennis
f-n i H-vete, ser fläkten framför mig men kommer inte på bilen
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Mozzarella wrote:Eftersom det var många år sedan jag öppnade huven på en 205a så frågar jag om det inte finns plats för en fläkt mellan motorn o vattenkylaren ?
Dennis.S wrote:Fick min feta intercooler idag och har fördrivt dan me att montera oljekyl, vattenkyl och nämnda intercooler. Efter mycket kapande i spoiler så har jag 7 cm kvar till kylfläkt (mellan ic och vattenkyl)
/Dennis
f-n i H-vete, ser fläkten framför mig men kommer inte på bilen
inte kommit på det än? ska vara så billigt som möjligt är det tänkt annars får jag helt enkelt beställa en spal i veckan.
[quote="Ivica"]Jag har monterat en fläkt från Mini Cooper S 65 mm på tjockaste stället, frågan är bara vad de tar på skroten för en sådan??[/quote
Var på skroten idag och fick fatt i en fläkt ifrån en Nissan Cherry -85. Med fläktpaketet som kapades ner tills det blev 1-2 mm frigång mot kylaren ifrån fläktbladet så hade jag 3 mm kvar till intercooler på motorsidan. Med andra ord runt 64-66 mm ihop med nedkapat original fläktpaket.