Konbanekörning #3: Lunda Flygfält,utanför Uppsala 2007-08-04
Konbanekörning #3: Lunda Flygfält,utanför Uppsala 2007-08-04
Det är dags för den sista körningen i Peugeot Sport Clubs konbanecup, 4e augusti 2007, som kommer att ske på Lunda Flygfält utanför Uppsala. Upplägget kommer bli som tidigare år, vi kommer ha en konbana och en RSA-bana. Beroende på antalet närvarande bilar kommer vi dela upp oss i två grupper och alternera körandet på respektive bana.
Mellan kl 8 och 9 är det samling för dom som vill köra. Vi kommer att ta in köravgift och sälja PR-licens för dom som inte har. För er som löst PR-licens vid tidigare körning i konbanecupen, så gäller den nu också. För er som löst vid bankörning så är den inte giltig.
Kl 9 är det förarmöte och därefter körning.
Kl 12 kommer vi att äta lunch, hamburgarförsäljare finns på plats, ta med kontanter, och så snackar vi lite skit också. För dom som vill filma eller köra runt i lugnt tempo eller med medåkare finns det möjlighet för detta. Hjälmkrav för alla i bilen.
Kl 13 Åter körning
Kl 17 Avslutning för dagen.
Alla tider är ungefärliga, utom samlingen och förarmötet för dom som kör. Om man inte är där på förarmötet så får man inte köra.
Bilar från Renault-klubben, Honda Performance Club och Ford Motorclub Sweden kommer att vara med på körningen.
Licenskrav: Förarlicens eller PR-licens, samt krävs medlemskap i respektive bilklubb(går att lösa på plats för PSC).
PR-licensen kostar 70 kr och kan lösas på plats. En löst PR-licens gäller för hela cupen. Ta med licensen om du löst en vid tidigare cupkörning i år.
I vanlig ordning ska bilen vara skattad, bes och försäkrad.
Alla förare ska vara beredda på att skriva upp sej för ett flaggpostpass. Antalet platser är något begränsat. Vänligen quota listan med ditt namn i.
Hitta:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1 ... flygf%E4lt
Från Uppsala väg 288 mot Östhammar. Ca 1mil efter Alunda kommer en sträcka där det är 70km/h. Direkt efter den kommer det en skylt på höger sida "Lunda". Sväng av vänster sen är det ca 2km fram till fältet som inte går att missa.
Tänk på att köra lugnt och städat sista biten in till fältet så att inte relationen till "de boende" onödigtvis ansträngs.
EDIT: Glömde skriva hur mycket körningen kostar: 100kr kostar det.(utom för dom som kört på alla konbaneträffar hittills, tre st, för dom är det gratis)
Mellan kl 8 och 9 är det samling för dom som vill köra. Vi kommer att ta in köravgift och sälja PR-licens för dom som inte har. För er som löst PR-licens vid tidigare körning i konbanecupen, så gäller den nu också. För er som löst vid bankörning så är den inte giltig.
Kl 9 är det förarmöte och därefter körning.
Kl 12 kommer vi att äta lunch, hamburgarförsäljare finns på plats, ta med kontanter, och så snackar vi lite skit också. För dom som vill filma eller köra runt i lugnt tempo eller med medåkare finns det möjlighet för detta. Hjälmkrav för alla i bilen.
Kl 13 Åter körning
Kl 17 Avslutning för dagen.
Alla tider är ungefärliga, utom samlingen och förarmötet för dom som kör. Om man inte är där på förarmötet så får man inte köra.
Bilar från Renault-klubben, Honda Performance Club och Ford Motorclub Sweden kommer att vara med på körningen.
Licenskrav: Förarlicens eller PR-licens, samt krävs medlemskap i respektive bilklubb(går att lösa på plats för PSC).
PR-licensen kostar 70 kr och kan lösas på plats. En löst PR-licens gäller för hela cupen. Ta med licensen om du löst en vid tidigare cupkörning i år.
I vanlig ordning ska bilen vara skattad, bes och försäkrad.
Alla förare ska vara beredda på att skriva upp sej för ett flaggpostpass. Antalet platser är något begränsat. Vänligen quota listan med ditt namn i.
Hitta:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1 ... flygf%E4lt
Från Uppsala väg 288 mot Östhammar. Ca 1mil efter Alunda kommer en sträcka där det är 70km/h. Direkt efter den kommer det en skylt på höger sida "Lunda". Sväng av vänster sen är det ca 2km fram till fältet som inte går att missa.
Tänk på att köra lugnt och städat sista biten in till fältet så att inte relationen till "de boende" onödigtvis ansträngs.
EDIT: Glömde skriva hur mycket körningen kostar: 100kr kostar det.(utom för dom som kört på alla konbaneträffar hittills, tre st, för dom är det gratis)
Last edited by Fnatte on Wed Aug 08, 2007 22:55, edited 3 times in total.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
-
snusmummriken
1. Joakim Karlsson
2. Lukas Nilsson
3. Simon Landberg
4. Jacob Österlindh - Jag kommer, får se om jag hinner byta topp med
2. Lukas Nilsson
3. Simon Landberg
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Fnatte wrote:Morbidio wrote:Hitta länken funkar inte.
Är ingen länk, bara en hänvisning i texten till kartbilderna.
Vad det än är så blinkar det bara "error" i rött.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Fnatte wrote:Morbidio wrote:Hitta länken funkar inte.
Är ingen länk, bara en hänvisning i texten till kartbilderna.
Vad det än är så blinkar det bara "error" i rött.
Precis.
f*n va kul att Renault kommer dit!
Last edited by Morbidio on Wed Jul 18, 2007 1:13, edited 1 time in total.
Simon! wrote:Jaaacob wrote:1. Joakim Karlsson
2. Lukas Nilsson
3. Simon Landberg
5. Simon! (i aero denna gång hade jag tänkt, nu jävlar luuk![]()
... )
Haha ska bli intressant på konbana....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:Simon! wrote:Jaaacob wrote:1. Joakim Karlsson
2. Lukas Nilsson
3. Simon Landberg
5. Simon! (i aero denna gång hade jag tänkt, nu jävlar luuk![]()
...
6. "Clarre" Claes-Olof Strand
Haha ska bli intressant på konbana....
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
http://kartor.eniro.se/query?what=map&m ... startMap=1
La till info om pris på träffen, missade det innan. Det kostar 100 kr.
La till info om pris på träffen, missade det innan. Det kostar 100 kr.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW